Hej

Har ett problem med min AM G2 220 AC , har haft den i många år och den har fungerat mycket bra.
Det enda jag har gjort på den är att göra rent den och byta knivar. Men i år så när jag startade upp den efter vinter- vilan så hängde den sig när man skulle slå in PIN helt och hållet. Har provat flertal gånger och jag vet att det är rätt kod , men AM säger fel kod, Har tryckt ner tangent så att man får fram sifferkombination som man ringer in och får kod tillbaka , det är samma kod.
Nu trodde jag att det var batteriet , så jag åkte och köpte ett nytt. Den har inte fått något sådant av mig på flera år, trodde att det kanske var det som gjorde att den hängde sig. Men efter att ha bytt batteri , varit på laddning , så är den otroligt seg , när man skall slå in koden. Det kan ta 20 - 30 min innan displayen reagerar på det du slog in för längesedan. Har tittat igenom i den ingen fukt , jag kan inte se fukt eller ärg ¨på någon kontakt eller kort. Det jag har sett är att stop knappen ser lite misstänkt ut , evenetuellt en skada på kablaget in i kontakten, samt en mindre skada på lågvoltskabekn till laddplattan, ingen av dom är av men jag ser att dom har blivit skadade, Kan det vara någon av dessa som gör att den är så seg, jag skickar ut frågan här på forumet till er som kan och arbetar med dessa. Jag har sökt i forumet och hittade att det kan vara stopp kontakten som kan spöka , men kan den göra så att AM blir seg ?
Tacksam för all tips som ni kan ge
Mvh
Kentech
 
Hej , har beställt en ny microbrytare med kabel för att utesluta om det nu är den som spökar.
SKall komma på Torsdag denna veckan om jag har tur.
Mvh
Kentech
 
Mitt tips är att lämna in den. Du kan få byta hur mycket som helst, utan att komma närmare gåtans lösning.
/E
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.