Hej! Jag har en smal passage till framsidan av min trädgård som klipparen behöver ta sig igenom.
Klippytan är ca 650 kvadrat så jag vill ha en robot med lite överkapacitet pga att jag har en ganska komplicerad tomt som jag skulle behöva dela in i tre områden för att det ska funka bra tror jag.
Om man ska ha en robot som följer gränskabeln till området måste den väl ligga en bit in för att roboten har den under sig? Och då kommer kanske slingorna för nära varandra?

Vet ni vilka robotar som klarar/ inte klara den här passagen.
/Tack
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min AM320 klarar en liknande passage fast den är genom ett skogs/parkparti som är ganska ojämnt
Blir lite spårigt men det går
Kör med guidekabel genom passagen och automatisk passagehantering är påslagen

Tror att det även finns på 308
 
Finns det på 220?
 
Vet faktiskt inte
 
swemax skrev:
Min AM320 klarar en liknande passage fast den är genom ett skogs/parkparti som är ganska ojämnt
Blir lite spårigt men det går
Kör med guidekabel genom passagen och automatisk passagehantering är påslagen

Tror att det även finns på 308
Hur långt ifrån varandra har du lagt begränsningskablarna?
 
Har faktiskt inte mätt, men tippar på ~75-80 på smalaste stället
 
70-80 mellan trådarna och guidekabeln i mitten då?
 
Med AM bör du ha guiden offcenter en liten bit då den går vid sidan av guiden.
 
Hur nära gränsslingan får guideslingan ligga?
 
Min AM220AC klarar detta med guidekabeln. Man får dock ställa ned spårbredden rätt rejält, så risk för spårbildning på resten av tomten där guiden går föreligger. Men eftersom du har plattor längs med huset så kanske guiden kan gå under dessa?
 
Den kan ligga extremt nära (har testat med 1dm), men det rekommenderas inte. På den smala passagen du har bör du nog lägga begränsingen så att klipparen studsar mot stenarna och blir repig (vilket den blir ändå om du har andra hinder som du inte "slingar bort").

Du har ingen möjlighet att gräva upp och kröka dagvattenröret så att de får 86cm, för då ligger du inte på gränsen längre...
...det hade jag gjort i alla fall...
 
Tänkte att jag skulle slippa flytta på röret. Det är en del jobb med det.
Tack för svaret.
 
pacman42 skrev:
Min AM220AC klarar detta med guidekabeln. Man får dock ställa ned spårbredden rätt rejält, så risk för spårbildning på resten av tomten där guiden går föreligger. Men eftersom du har plattor längs med huset så kanske guiden kan gå under dessa?
Om jag förstår Automatisk Passagehantering som 320/330 har rätt så skall väl maskinen ställa ner spårbredden automatiskt när den känner av en smal passage. Är det så ni som har 320/330?
 
Har inte läst på hur det faktiskt går till
Bara kryssat för det i menyn
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.