http://www.jula.se/gasolgrill-med-sex-brannare-761033

Fick syn på denna idag på Jula och den verkade trevlig med två sidobrännare samt fyra huvudbrännare. Bra pris med. Är det någon som har erfarenhet el åsikter om den? DVS är det för billigt?

Tips på andra prisvärda gasolare mottages tacksamt:)

MVH
Kalle
 
Hej,

Det där tror jag inte är någon billig skit. Enligt bruksanvisningen ser den hyffsat rejäl ut.
För det priset tror jag det är så mycket grill som man kan få. Sedan kan man som alltid lägga ut mer och få en bättre...! Men det gäller ju allt...

Men för mig är axley ett okänt märke. Har försökt leta info om dem och deras produkter (tester osv) på nätet, men får inte upp mycket vettigt.
 
Har du för avsikt att flytta ut köket sommartid till grillen så är det motiverat med så många brännare. Annars inte. Om du normalgrillar så tror jag du blir mer nöjd med en mindre pjäs.

Gasolgrillar käkar brännare, det är ofta dax att byta någon efter 2-3 år beroende på användning. Där kanske detta märke är lite lurigt om jula inte garanterar reservdelstillgången en viss tid.

Annars finns Landmanns 12219 på kampanj hos bygghemma.se just nu för 2000 kr, mindre grill men känt märke.
http://www.bygghemma.se/utomhus/tra...gn=gasolgrill-landmann-flatbed-eco-3-brannare
 
Monterade precis denna. Inte så stabil underkonstruktion direkt. Tog väl en timme att montera med några riktigt bökiga skruvplaceringar. Skulle nog aldrig köpt den till ordinarie pris men nu hoppas jag den levererar denna sommar så får vi se om man byter till en weber nästa :) synd att säsongen är så kort bara...
 
Går ju att grilla året runt ju. Vi grillade en nyårsafton för ett antal år sen men det var riktigt svårt att se vad som låg på grillgallret och om det var klart. Lite torrt blev det allt, men det beror nog på andra saker också, kan ju inte påstå att koncentrationen var på topp. :D:cool:

Lite mer on topic så kör jag en gasolgrill från plantagen som är inne på sin sjätte eller sjunde säsong utan några som helst fel förutom att överdraget blivit lite solblekt.
 
Haha jag visste att den skulle komma direkt "grilla året om" :)

Självklart kan man göra det! Men jag har lite svårt för att sitta ute och äta i snön. Att grilla och sen gå in känns lite tråkigt. Då kan man lika gärna tillaga inne också.

Hade vi haft längre sommar eller året runt så hade jag nog investerat lite mer på grill. Och komposittrall. Och större båt. Osv. :)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Bästa som finns är ju att grilla utomhus på vintern efter en skotertur :) Men det skall vara vedeldat..inte gasgrill så klart ;-)
 
Nu kommer mycket gnäll.
Jag reggade mig för första gången idag för varna alla för att köpa dessa grillar.
Som grill tokig grillar jag så ofta jag kan med både gas och kol.
Nu hade jag sparat ihop till en Napoleon LE-485 gasolgrill. Har gått från en billig 500:- grill till en begagnad "dyr" grill, men nu var denna "dyra" slut och här skall jag köpa en ny.

Fick då se denna när jag var med fader på jula och den såg rejäl ut, OCH den hade infraröd brännare OCH den kostade under 5000:-.

När den sedan gick ner till 3495:- slog jag till för jag "sparade" ju massa pengar på att köpa denna.
Eller så har jag just nu slängt 3495:- i havet.

Efter monteringen som gick ganska smärtfritt(förutom några skruvar som sitter dåligt till) så var det dags att starta grillen.

Startar upp grillen i uterummet och allt fungerar direkt.
Nu börjar då problemen.!!
Efter att ha varit på i 30 min med alla vred på full visar grillen 240 grader, np tänkte jag mätaren är kass ch det kan man byta. Bytte mot en annan som jag har liggandes och denna visar 280 grader. Helt ok men inte bra.

Testar bägge sidobrännarna och den vanliga funkar fint.
Den infraröda brännaren tänder på första försöket men blir bara varm på 1/3 av ytan. (jag hade i mitt huvud dettahttps://www.youtube.com/watch?v=6s2PXUoVy9s).

Ok stänger av allt för att dagen efter testa och grilla.
Tar ut grillen där den skall stå och startar.
Det blåser lite denna dagen(4-6 s/m) och det tar tid att få upp någon värme i grillen.
När det väl är värme så kommer nästa stora besvikelse.
Om jag delar in grillytan i tre delar med över,mellan och botten så är det ok värme i toppen, dålig värme i mitten och usel värmen i botten. Helt sanslöst så besviken jag blev. Testade att grilla på den infraröda sidan och den tänder inte i "blåsten", det måste vara vindstilla för den skall tända.
Det enda bra med denna grillen är den ordinära högra sidobrännaren DEN funkar som den skall.

Denna grill kommer att säljas för kaffepengar på lämplig gratissida och jag hoppas att nästa sommar få grilla på en Napoleon grill.
 
Redigerat:
Är det billigt så är det tyvärr inga bra prylar. Jag hade lagt samma pengar på en weber istället. Visst är den lite mindre men det går att få tag på reservdelar. Brännande slits. Och du har bra garantitider. För att inte tala om kvaliteten. Skippa jula grillen är mitt tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.