Ang tid för klipapren och tidsfönster. Är det inte enklare att ta till i överkant första tiden innan man ser hur mycket den klarar av ? T.ex sätta tidsfönstret på t.ex 10h om man "tror" räknar med att den ska bli klar på 7-8 timmr ? Är roboten klar innan tidsfönstret så går den inte ut den sista tiden i tidsfönstret. Så kommer iaf min taktik att vara.
Räknar med att den kommer t denna tiden. Sen kommer min få gå denna veckan mån+tis+ons+tors+fre mellan 8-18, följande veckor därefter blir det att låta den gå mån+ons+fre nattetid från 22.00 -ca 07.00. Börjar första veckan på klipphöjd 7 och sänker vecka 2 till höjd 5 är tanken.

Är det klokt tänkt eller ?
 
Fekk eit merkelig feil no . klipparen ga beskjed om at den ikkje fant kanttråden.(grøn lys). sette den tilbake i laderen .prøvde fleire ganger men det viste seg at den heller ikkje lada. etter mange forsøk resette eg til fabrikkinstillinger og kjørte kartlegging. Det gjekk greit . får håpe den no lader .
 
Har hänt mig de gånger som slingan brutits med men då har det räckt att koppla ur strömmen till basstationen några sekunder.
 
ecb182 skrev:
Undrar om det stämmer att det faktiskt varit 85 db? På min står det 78 db märkt på maskinen.
Om du har 78 dB på din maskin har du liksom jag blivit bedragen av CHEAPY/BOSCH, då är det nämligen en gammal årsmodell från 2012 med version 5.7

Själv upptäckte jag samma sak tack vare detta eminennta forum, så igår lördag var jag på CHEAPY och reklamerade och lämnade min maskin. Jag vill ha det jag blivit utlovad en ny maskin av årets tillverkning och version 5.8. I 5.8 lär det vara larm också utöver att den är tystare. Vi får se vad CHEAPYS chefer säger i morgon måndag. Om de inte vill uppgradera den eller ge mig en ny kan jag tänka mig att anmäla till Allmänna reklamationsnämnden då CHEAPY tvingas betala mig 5000,00 kronor för vilseledande årsmodell. Kan då bli en ännu bättre affär.
 
Perli skrev:
Har hänt mig de gånger som slingan brutits med men då har det räckt att koppla ur strömmen till basstationen några sekunder.
det gjekk nok i stå i programmet. lurer på om det kan være det at eg hadde justert kantråden nokre plasser uten og lest in tomten på nytt.
Ser ut som den er i full sving med klippingen igjen.
 
mortimer skrev:
Ang tid för klipapren och tidsfönster. Är det inte enklare att ta till i överkant första tiden innan man ser hur mycket den klarar av ? T.ex sätta tidsfönstret på t.ex 10h om man "tror" räknar med att den ska bli klar på 7-8 timmr ? Är roboten klar innan tidsfönstret så går den inte ut den sista tiden i tidsfönstret. Så kommer iaf min taktik att vara.
Kommer göra likadant.
 
Driftsatte klipparen idag men jag måste justera kabeldragningen runt våra buskar och även platsen vid basstation. Kunde inte slutföra karteringen p.g.a mina missar/installationsfel. Blir morgondagens justeringar.

En fundering när vi ändå varit inne på temp för trafon. Kunde inte lägga den på vinden p.g.a utrymmesproblem så den fick hamna under takutsprånget(regnskyddad och bra temp). Hur skulle trafon klara minusgraderna på vintern, ibland ner mot 25 minus hos oss ?
 
mortimer skrev:
En fundering när vi ändå varit inne på temp för trafon. Kunde inte lägga den på vinden p.g.a utrymmesproblem så den fick hamna under takutsprånget(regnskyddad och bra temp). Hur skulle trafon klara minusgraderna på vintern, ibland ner mot 25 minus hos oss ?
Elektronik har sällan några större problem med normal kyla. Hur som så kommer den väl inte vara inkopplad när det är så kallt, så det bör inte vara något problem.
 
mortimer skrev:
... Hur skulle trafon klara minusgraderna på vintern, ibland ner mot 25 minus hos oss ?
Där finns ingen vätska i trafon som kan frysa. För övrigt har varken plast och elektronik några problem med kyla.

... som sagt... :)
 
mortimer skrev:
, ibland ner mot 25 minus hos oss ?
-25 i Skåne... när hände det senast?
 
Nimajneb skrev:
-25 i Skåne... när hände det senast?
Inte ofta, men ibland.
 
Nimajneb skrev:
-25 i Skåne... när hände det senast?
Det hände vintern 2010/2011, minus 24,4. Denna senaste vintern var "bara" minus 23 som kallast :D
 
Jag köpte mina tre klippare hos inwarehouse. Jag frågade vilken årsmodell det var och de svarade 2012. Bak på lipparen står det 78db. Mjukvara 5.7
Jag är nöjd med dem och förstår inte riktigt det här gnället att de låter mycke. För det gör de inte. Jag klipper i bland på natten och har kollat med grannarna. De hör inget in. Jag tvekar heller inte att klippa om grannar eller vi själva sitter ute/grillar. Ja då hörs de med de stör EJ. Det är klart mer störande att grannarna har motorklipare >:( och gärna klipper när de kommer hem från jobbet på fredag kväll.

Följer man intruktionen så är det sto chans att klipparen fungerar. Jag för sökte lägga tråden "bättre" än vad som det enligt instruktion är möjligt. Mycke riktigt så bleb det problem.

Det är en bra klippare, men jag kan hålla med att mjukvaran inte är riktigt 100 klar. Funkar det gör det!
 
Hur stor är den största tomten som någon satt denna maskin på?
 
Pappersmannen skrev:
Jag köpte mina tre klippare hos inwarehouse. Jag frågade vilken årsmodell det var och de svarade 2012. Bak på lipparen står det 78db. Mjukvara 5.7
Jag är nöjd med dem och förstår inte riktigt det här gnället att de låter mycke. För det gör de inte. Jag klipper i bland på natten och har kollat med grannarna. De hör inget in. Jag tvekar heller inte att klippa om grannar eller vi själva sitter ute/grillar. Ja då hörs de med de stör EJ. Det är klart mer störande att grannarna har motorklipare >:( och gärna klipper när de kommer hem från jobbet på fredag kväll.

Följer man intruktionen så är det sto chans att klipparen fungerar. Jag för sökte lägga tråden "bättre" än vad som det enligt instruktion är möjligt. Mycke riktigt så bleb det problem.

Det är en bra klippare, men jag kan hålla med att mjukvaran inte är riktigt 100 klar. Funkar det gör det!
Håller med dig, upplyser de att det den är tillverkad 2012 och version 5.7 är det inget snack.
Själv har jag fått från Bosch support att den är tillverkad 2013 med vissa förbättringar version 5.8 där larm också ingår, då skall de inte leverera en gammal maskin version 5.7.
Rätt skall vara rätt, jag köpte den inte för att den skulle vara "billig" även om priskriget gjorde att det slutade på 8 579,00 kronor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.