Tjena!
Nu har jag kommit en bit med badrummet och utökat mina erfarenheter inom bygge med ca 120000%.
Förbaskat mycket regler att lära sig.

Det jag undrar nu är:
Jag har tätat med casco fuktspärrs"duk" osv.
Jag har nu flera liter fuktspärrslim kvar (wetstop).
Jag är otroligt paranoid att det ska ta sig in vatten någonstans hur jag än spärrat.
Är det ok att ta allt kladd jag har kvar och rolla utanpå dukarna i hela rummet för att vara på den säkra sidan. Eller fäster inte fixet lika bra på det eller kan det uppkomma något problem?

Känner att det kostat så mycket pengar så jag börjar fundera på att skippa toa, handfat å dusch för att vara på den säkra sidan. :D

otroligt tacksam för svar. sladdar igång med rollern så fort jag fått ett vettigt svar.

Hare gött!!
 
Jag gjorde så, Men jag antar att men egentligen då bryter mot monteringsanvisningen och eventuellt kanske kan få problem med ett eventuellt tjurigt försäkringsbolag. Själv resonerade jag att extra tättmassa = extra tätt
 
gick det bra att kakla ändå och sitter kaklet kvar för dig?
 
Om du lägger "lagom" extra vid skarvar, övergångar så gör det om det känns bättre.

Har du missat någonstans eller det saknas lite så styr du ju till det nu, ta en extra kik runt rören, där vägg möter golvet.

Och känn av alla dukytor med handen om det blivit några rispor, revor vid appliceringen.
 
pratade med en byggarkompis nu. han sa att det bara var att rolla på. Hittade dock just en luftbubbla vid brunnen. blir till att skära å lappa. läskigt!
 
Är bubblan så pass stor att den kan påverka plattläggningen så fixa den, annars inte.

En liten bubbla kan dyka upp för alla :)
 
mitt kakel har suttit uppe sen förra sommaren nu i alla fall ;)
 
grejjen är den att jag rollade på wetstop och aquastop där det skulle vara det. Tänkte avsluta med 2-comp vid brunnen för att jag skulle ha så lång tid på mig som möjligt där. Kl var 23.30 och jag lyckades braka av två st billiga limsprutor från Bauhaus och fick inte ut någon 2-comp. ringde alla grannar men fick inte tag på nån spruta. Tog då aquastop som jag såg var ok enligt reglerna till typ jun 2011. Tog detta som en nödlösning fast jag vet att det inte är ok nuförtiden.
(Har nu köpt den största limsprutan jag hittade tills nästa gång)
 
fast bubblan var inte på manchetten. lade på en säck som tyngd dagen efter och den verkar vara borta. det tar väl evigheter för limmet att torka verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.