Svar: X

4 veckors oplanerad semester, Sambon jobbar och dottern likaså, så många långa dejter med Dalom skulle passa mig ypperligt!
 
Svar 4 st.
Min man blir snart pensionär. Han tycker att det ska bli skönt att kunna göra precis som han vill under dagarna efter år av arbete. Tänk att sitta och njuta i en hammock från Furniturebox och läsa Bygghus på nätet. Kanske planera för något nytt i trädgården eller huset. Härligt och sant.
 
Svar: X
Jag har 2 barn med full fräs som gärna går upp innan visaren står på 05:00!
Nu när bulle nr 3 gräddas i ugnen hade det passat ypperligt att varva ner i en hammock och samla energi till ankomsten i höst!
 
1 eller X (inkl eller exkl solvagnarna)

Förrförra året fick vi ta över mina föräldras gamla Dalom, till barnens stora glädje och självklart fantastiskt skönt även för oss vuxna att sitta eller ligga och koppla av i. Men den var sliten och då framförallt taket, som var helt slut, så det blev inköp av ett nytt tak.
Så snopet när det bara gick två veckor så gick trästommen av!
Nu går vi snart in i en andra sommar med ett helt oanvänt Hammmock-tak samt en uppsättning dynor, som bara väntar på få börja användas igen.
 
Redigerat:
Svar: 4 varianter på hammock

Motivering: Hammocken skulle bli det som lyfter uteplatsen oavsett om det blir på altanen, i kryddträdgården eller äppellunden. Den blir anledningen till att ögonblick av välförtjänt njutning kommer att bli många...

soliga hälsningar // Ann-Catrin
 
svar X - 4st ..

Hammock för mej är sommar, barndom, solvarma jordgubbar, fika, sol
Vill att mina egna ungar ska få chansen att få med sig samma sköna minnen

Att vi sen inte har några snygga trädgårdsmöbler - bara tråkiga i plast -
är också en motivering , den skulle bli ett litet smycke i trädgården !!
 
svar x 4

En dag av avkoppling är: Liga bredvid vatten, solen skiner, man stänger ögon och ser bara solens röd-orange färg i ögonen. I öronen kommer ljud från lekande barn, havets vågor och vindens brus.
 
Svar: 1 (inkl. solvagnarna)

En hammock är liksom den möblifierade formen av avkoppling.
Du börjar dagen med frukost sittandes i hammocken för att sedan övergå i ett mer horisontalt läge med tidningen till hands. I bakgrunden hörs fågelkvitter o barnen som leker i sandlådan.
Innan du vet ordet av det så är det dags för lunch som också den intas från hammocken. Medans någon annan dukar av lunchen sträcker du ut dig i hammocken med en god bok.
Någon annan tar med barnen till badplatsen och lugnet infinner sig på riktigt o vinden gungar dig sakta in i en skön middagslur.
Du väcks upp av glada nybadade barn som klättrar o gungar hammocken, efter en liten stund av bus är det dags att tända grillen.
Någon annan hämtar dig en öl och dukar fram under tiden du från hammocken övervakar grillen.
Efter middagen sträcker du åter ut dig en lång stund tills det blir dags att gå in och krypa till kojs.

Den där dagen är endast möjlig med hjälp av någon annan och en hammock. Någon annan har jag redan, men snälla hjälp mig med hammocken :)
 
Rät svar:
1 om solvagnarna ska inkluderas
x om det bara är hammockarna som avses

En händig man från Dals Rostock
var alls inte en slöfock.
Han jobba och slet hela dagen
Vilade välförtjänt, helt utslagen
i skönaste möbeln, en hammock.
 
Rätt svar är X, om man bara räknar hammockar.

Avkoppling för mig är att slippa fajtas med det här, ha en man som i sin dagsform inte är såhär utan mer såhär (men kanske med mer välsittande jeans...) och fixar allt så att jag kan sitta i min hammock och slappa hela dagen. Läsa en bok utan att tappa tråden var tredje minut för att hitta De lila tajtsen till sjuåringen, kanske dricka ett glas vin när jag ändå sitter där och myser. Sedan är jag så himla avslappnad att jag sover en hel natt utan att leta efter nappar eller monster, och får sedan såklart frukost på sängen av min rosiga familj som varit tysta som små möss för att ge mig sovmorgon.

Kanske hammocken åtminstone, om vi ska vara realistiska?
 
En perfekt dag är en ostörd dag i en hammock. Min hammock.
 
Svar: 1. Det säljs 6 varianter av Dalom. 4 hammockar och 2 solsängar.

I tretton år man slitit å gnetat
men inte hittat fast man har letat
en plats i trädgår´n att sitta å vila
när man tröttnat att hamra å fila
Fint det vore att som en sultan
sitta å gunga på vår altan
som ännu tyvärr är lite kal om
man inte fick dit hammocken Dalom
 
Att efter två veckors hårt arbete med nya altanen kunna ställa upp den nya hammocken från Dalom, sätta sig i den och hälla upp en iskall öl, titta ut över sjön och bara njuta. När ölen är slut sjunker man ned i dynorna och bara sluter ögonen en stund.
Efter en liten vilostund har man sedan fått tillbaka krafterna och kan fortsätta byggandet.
 
Rätt svar: X
(4 olika varianter av hammock.
alt: 6 varianter av Dalom inkl solvagnarna.)

Jag behöver en hammock !
Min fru som är en underbar varelse är också en fenomenal arbetsledare.
Den enda gången hon tillåter rast o vila är när hon får sitta i en hammock ifrån Furniturebox.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.