Jag funderar på att byta fönster i mitt radhus. Fönstren är från 1962 och bågarna är rätt slitna på "solsidan" av huset.

Hur som helst, jag bad om offerter via fonsterproffs.se och har fått kontakt med Bomix fönster (www.bomixfonster.se). Hittar dock ingenting om firman eller deras fönster på webben.

Någon som har erfarenhet av Bomix fönster i Hässelby? Gärna både fönsterkvaliteten samt hur väl montagearbetet föll ut. De verkar sälja främst PVC-fönster, men jag ska nog ha glas.

Tacksam för kommentarer,

Mickel, Stockholm
 
PVC syftar på bågens material.
 
Hehe. Så är det när en amatör skriver inlägg.

Men Bomix fönster, erfarenhet av dem gällande montage och pris?

/Mickel
 
Hallå,

Jag har precis bytt tio fönster och två altandörrar med Bomix fönster.

Jag har bara gott att säga om Bomix fönster och är en supernöjd kund. Allt fungerade perfekt från första kontakt till avslutat arbete. Monteringen skötte dom också perfekt. Fönstren är väldigt stilrena och har en väldigt bra kvalité.

Efter att jag bytte fönster så har nu två grannar också bestämt sig för att byta alla sina fönster och självklart med hjälp av Bomix/Nöjd kund
 
JGransvagen skrev:
Hallå,

Jag har precis bytt tio fönster och två altandörrar med Bomix fönster.

Jag har bara gott att säga om Bomix fönster och är en supernöjd kund. Allt fungerade perfekt från första kontakt till avslutat arbete. Monteringen skötte dom också perfekt. Fönstren är väldigt stilrena och har en väldigt bra kvalité.

Efter att jag bytte fönster så har nu två grannar också bestämt sig för att byta alla sina fönster och självklart med hjälp av Bomix/Nöjd kund
Det är inte möjligen så att du jobbar eller äger företaget i fråga? Med tanke på att detta är ditt första inlägg samt sättet du skriver på?
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Haha, så kan man faktiskt tro när man läser svaret i efterhand. Jag är en nöjd kund men jobbar med annat. Du är välkommen förbi om du vill se hur resultatet blev.

Bra jobb ska premieras.
 
Lyfter upp en gammal tråd som dök upp i sökmotorn nu när jag googlade fram dem för att kolla upp deras hemsida. Har under åren använt Bomix med Jim i spetsen för att byta ut ca 40 fönster och dörrar under åren. Fantastiskt nöjd och även återkommande kund. Väldigt kunniga och ärliga individer. Kan starkt rekommendera dem
 
L lingonsoppa skrev:
Lyfter upp en gammal tråd som dök upp i sökmotorn nu när jag googlade fram dem för att kolla upp deras hemsida. Har under åren använt Bomix med Jim i spetsen för att byta ut ca 40 fönster och dörrar under åren. Fantastiskt nöjd och även återkommande kund. Väldigt kunniga och ärliga individer. Kan starkt rekommendera dem
Har använt dem för tredje gången nu. Kanonservice och duktiga på montage. Tyvärr bytte vi ett fönster på det nya huset med en byggentreprenaden som inte alls blev bra och då fick bomix komma och justera :/ inte alla som vet hur man monterar fönster korrekt tyvärr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.