Hej,

Jag vill bara uppmärksamma moderatorerna på att jag får felmeddelanden mycket ofta när jag surfar på Byggahus.se. Tänkte att jag bifogar en bild på felmeddelandet här.

Jag får inte det här felmeddelandet på andra hemsidor och jag använder IE8 och Windows XP om det kan vara till någon hjälp.

Är det en säkerhetsrisk eller bara jag som har en gammal webläsare?
sakerhetsrisk_kanske.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad problemet är vet jag inte, men du bör uppdatera din webbläsare till IE9 i alla fall. Och uppdatera Adobe Flash Player om du inte har gjort det på länge, flash-player är känd för att ha lite härliga säkerhetshål.
 
Flash är uppdaterat liksom all övrig mjukvara på datorn. Tyvärr kan man inte uppdatera IE längre på min dator pga att jag kör Windows XP. Det märkliga är att jag bara får detta felmeddelande på byggahus.se.
 
Oj, har missat denna tråd. Av felmeddelandet att döma ser felet ut att bero på en annons som hämtas från en tredjepartsleverantör adform. Ser du vilka andra stora annonser än IKEA som finns på de sidor du får upp felmeddelandet?
 
Jag har tyvärr inte sett något samband mellan varningsmeddelandet och vilka annonser som visas. Men varningsmeddelandet visas ungefär 2 gånger av 3 när jag navigerar på byggahus.se.
 
M
Eftersom du inte kan uppgradera IE, bör du byta webläsare till Opera, FireFox eller Chrome rätt så kvickt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.