Är intresserad av att köpa två tomter som ligger grannar med varandra. (Ängsmark)

Den ena ligger i en sluttning.
Båda belastas av ett servitut (Det går en stor kraftledning över dem).
Det är även byggnasförbud i området. P.g.a. en flygplats i närheten.
Platsen är Timrå i Västernorrland, På vischan alltså...

Någon som våger sig på en gissning på pris?


Sedan funderade jag.. man har ju hört talas om lantmäteriet något häftiga avgifter. hur mycket blandas dom in om en tomt bara byter ägare?
 
Lantmäteriet behövs bara vid fastighetsbildning/avstyckning. Är marken redan en egen fast blir det bara lagfartskostnaden som tillkommer. Priset på marken vet nog en lantbrukare i närområdet bäst.
 
Hej, finns det någon som känner till om det ska styckas av några nya tomter utanför Södertälje, Gnesta, Mariefred m.m?

/Mari
 
men om det är två tomter som du vill slå ihop till en så behövs lantmäteriet. Vet ej riktigt vad dom tar men en avstyckning gick på runt 7000
 
Duger Åkers Styckebruk, eller är det för billigt?
tomter från 300 000-500 000 kr.

En tomt är oberoende hutillverkare och kostar 325 000 kr de andra är Trivselhustomter
 
Iram skrev:
Hej, finns det någon som känner till om det ska styckas av några nya tomter utanför Södertälje, Gnesta, Mariefred m.m?

/Mari
Har Ni kikat på tomtområdet i Stallarholmen som är under uppförande? Jättefint läge och bra priser.
Har själv köpt en tomt där och börjar bygga nu i september.
Kika gärna på hemsidan www.sundby-tomter.com

/Mia
 
Är det nybyggnadsförbud är väl marken inte värd något om du tänker bygga på den.  :)

Annars brukar råmark "på landet" vara värd c:a 5 000 - 10 000 kronor / hektar (10 000 m2).

Vid mera "civiliserade" trakter kan priset gå upp till kanske 100.000 kr / hektar = 10 kr / m2.

Kraftledningar och infrastruktur brukar dra ner priset.

Lycka till :)
 
Iram skrev:
Hej, finns det någon som känner till om det ska styckas av några nya tomter utanför Södertälje, Gnesta, Mariefred m.m?

/Mari
I Järna, Kallfors, ska 100 nya tomter släppas. Jag tror att Skandia mäklaren kan veta när...
 
Magician skrev:
Den ena ligger i en sluttning.
Båda belastas av ett servitut (Det går en stor kraftledning över dem).
Det är även byggnasförbud i området. P.g.a. en flygplats i närheten.
Jag undrar varför du i hela fridens namn vill bygga i närheten av en kraftledning? ???
Vi har valt bort flera begagnade villor av just den anledningen eller så kanske vi är lite för petiga på den punkten. Kanske kan vara värt att tänka på eftersom du någongång kommer att sälja ditt hus. Jag tycker i alla fall att en kraftledning i närheten drar ner priset rejält.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.