Beställde en badtunna den 4 Sept. Blev lovad 5-6 veckors leveranstid. Nu ca 11 veckor senare har jag fortfarande inte fått den. Vi har haft kontakt några ggr via tele och mail och har då fått massa ursäkter. Bla att dom råkat förstöra formen , försenade kaminer osv. De senaste veckorna har jag inte fått kontakt med honom verken på mail eller tele. Jag åkte ut ett par ggr och tillslut fick jag tag i honom men han kunde inte ge mig ett svar.
Anledningen till att jag vill ha just denna tunna är att den är den största jag hitta, 8-10 pers, 210cm och över 2000l. Dessutom skulle jag få den med led lampa, reningsverk och mugghållare för 24000kr och motsvarande hos konkurenten kostae runt 30000 och då är den mindre 6-8 pers.

Men känner ni till nån annan tunna som är vettig? Tacksam för tips!
 
Ingen?
 
Var glad för att du INTE gjort affär med Vikingtunnan!
Denna firmas representant lovar stort men det stannar tyvärr vid tomma ord. Har själv beställt min tunna något tidigare än du, men leveransen är fortfarande ej komplett trots många påpekanden och utfästelser från firman i fråga.
Känner helt klart igen detta som du beskriver gällande förklaringar och svepskäl. Att man dessutom gör sig inte kontaktbar trots utlovad information, gör inte saken bättre.
Denna typ av oseriösa företag skall ha det dåliga rykte och omdöme som det själva har gjort sig förtjänta av, med förhoppningen att de försvinner från marknaden.
Kan så här i något i efteråt, konstatera klara brister gällande såväl:
- Kvalité på tunnan, bl a har ej rostfri syrafast bult använts med påföljande rost.
- Billigare materialval, än i lämnad offert
- Affärsmässighet, felaktiga och ej kompletta leveranser. Tomma utfästelser.

Detta tycker jag pekar på, varför man EJ skall göra affär med detta företag.

När det gäller andra alt så lär du kunna hitta ett antal leverantörer av badtunna på nätet tex Skärgårdstunnan alt Sotarn. Om dessa är av samma storlek?
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
Pendlare skrev:
Var glad för att du INTE gjort affär med Vikingtunnan!
Denna firmas representant lovar stort men det stannar tyvärr vid tomma ord. Har själv beställt min tunna något tidigare än du, men leveransen är fortfarande ej komplett trots många påpekanden och utfästelser från firman i fråga.
Känner helt klart igen detta som du beskriver gällande förklaringar och svepskäl. Att man dessutom gör sig inte kontaktbar trots utlovad information, gör inte saken bättre.
Denna typ av oseriösa företag skall ha det dåliga rykte och omdöme som det själva har gjort sig förtjänta av, med förhoppningen att de försvinner från marknaden.
Kan så här i något i efteråt, konstatera klara brister gällande såväl:
- Kvalité på tunnan, bl a har ej rostfri syrafast bult använts med påföljande rost.
- Billigare materialval, än i lämnad offert
- Affärsmässighet, felaktiga och ej kompletta leveranser. Tomma utfästelser.

Detta tycker jag pekar på, varför man EJ skall göra affär med detta företag.

När det gäller andra alt så lär du kunna hitta ett antal leverantörer av badtunna på nätet tex Skärgårdstunnan alt Sotarn. Om dessa är av samma storlek?
Tack, efter ditt inlägg mailade jag honom och avbeställde tunnan. Får se vilken tunna det blir nu. Är du nöjd med din? Vilken blev det?

Med vänlig hälsning, Rulle
 
  • Gilla
mcjonte
  • Laddar…
Hej! Trots allt strul runt omkring, så fungerar min tunna bra.
Något lång uppvärmningstid med det beror ju på den stora volymen vatten. När det gäller funktion så har jag själv på ett enkelt sätt kunnat åtgärda de tekniska bristerna på min Vikingtunna.
 
Tjena killar,
Beställde min Vikingtunna 2 Oktober och betala handpenning med beräknad leverans mitten av December. (trotts att han även sa 5-8 veckors leverans) Nu Januari och Ännu ingen tunna och efter flertalet samtal i mellandagarna så skulle han ringa tillbaka, ej hänt och när jag för en vecka sedan skrev ett arg mail ringde han upp och sa, - jag ringer tillbaka om 3h och bekräftar leverans 24Januari?
Inte ett ljud efter det 5min korta samtalet.... Hur stor är chansen att den kommer på Torsdag??
 
Redigerat:
Minimal. Du lär väl få en dålig ursäkt.
 
Dagen D, hört nåt?
 
Hej på er!
Tyvärr lär ni inte höra något heller om ni inte provar att ringa från ett okänt telefonnummer. Kan dessutom meddela att att tunnan har spruckit i gelcoaten efter endast ett par bad, dvbs får ta tillbaks detta med kvalitet. Försök hitta en ny och förhoppningsvis seriös leverantör av denna typ av produkt och inte denna snacksalige lyckosökare. Själv funderar jag på att dra ärendet till högre instans då jag tröttnat på att aldrig få en komplett leverans som dessutom med är sedan länge betald med tanke på upplägget med handpenning och därefter såld faktura.
Kan bara önska er lycka till men vore jag i din situation så skulle jag kontakta konsument rådgivare och se om kontraktet utifrån nuvarande premisser går att häva.
//P
 
Hej! Gjorde för ett par dagar sen en beställning på Vikingtunnan och gjorde nu en sökning på google för att se om någon hade något att säga om den. Det här var den enda träffen från konsumenters perspektiv som dök upp och det låter ju inte allt för lockade att fullfölja beställningen nu.

Tänkte därför kolla hur det gått för er som beställde tunnan tidigare i år/i slutet av förra året? Gick det bra till slut eller avbeställde ni paketet? Någon annan som har erfarenhet av vikingtunnan och har något att tillägga?

Tack på förhand!
 
Jag avbeställde efter att ha väntat ca 13 veckor när jag blev lovad 6 veckor. Och då fick jag besked att om jag hade kvar beställningen skulle jag ev få den om 4-5 veckor till. Jag sa glöm de och special beställde från ro konstruktion och 3 veckor senare fick jag den.
 
Kan även konstatera att Vikingtunnan nyligen har fått allmänna reklamationsnämdens (ARN) ogillande efter ofullständiga leveranser samt att ej svarat på reklammation i enlighet med konsumentköplagen.
Detta sammantaget gör att jag ej skulle handla hos nämnda företag utan snarare varna andra för Vikingtunnan och se till att mer seriösa företag i branschen får visa vad de går för. Se kommentar ovan!
 
Jo vi hade redan bestämt oss för Vikingtunnan då säljaren erbjöd oss bra pris på tillbehör och gratis frakt till vårt sommarhus i Dalarna. Som tur var besökte vi Stockholmsmässan där Vikingtunnan stod uppställd för visning, gissa om vi blev förvånade när vi tittade ner i tunnan där det såg ut som om de försökt spacklat igen sprickor i plasten!

Ingen handpenning hann vi som tur var betala och vi tittade då på Sotarns tunnor med blev på en del forum avrådda från att köpa badtunna med kamin på insidan, det slutade med att vi köpte en byggsats hos http://www.badtunna24.se där vi nu snart är färdiga med vårt projekt och det blev både billigare framförallt exakt som vi ville ha det.
 
Hej alla som funderar på om Vikingtunnan kan vara något för er!!

De erfarenheter som beskrivs i detta forum känner jag mycket väl igen!! Jag och min fru började förra året fundera på att skaffa en badtunna på tomten. Efter en ordentligt research på marknaden framstod Vikingtunnan som det klart bästa och billigaste alternativet. Den dåvarande kampanjen innebar en komplett tunna med lock, reningsverk och samtliga viktiga tillbehör för drygt 22 000 kr inkl frakt. Ett pris som nästan var för bra för att vara sant, jämfört med andra leverantörer! Det låga priset förklarades med att Vikingtunnan var nya och behövde "slå sig in" på en tuff marknad med många aktörer. Det visade sig dock att priset också var för bra för att vara sant!! Jag beställde min tunna i Augusti 2012 och fick uppgift om 5-6 veckors leveranstid. När det gått 6 veckor ringde jag upp och undrade om min tunna var på G... Fick nästan ett hånfullt svar tillbaka om att min tunna minsann låg långt ner på listan och det skulle dröja ytterligare 4-5 veckor. Sedan följde en period av många telefonsamtal/mail där jag möttes av ideliga ursäkter och bortförklaringar till varför min tunna var försenad.... Helt plötsligt i Januari blev jag uppringd och informerad om att min tunna skulle levereras under veckan, men att den tyvärr inte riktigt var komplett, utan saknade lock och Kineshatt till röret! Jag sa att jag vill ha en komplett tunna och att de inte behöver leverera den innan ALLT är på plats. Sedan dess hörde jag inte av dem förrän jag ringde upp dem nu i April. Sa att jag ff var intresserad av tunnan, men att tålamodet verkligen var på väg att ta slut. Skulle bli uppringd några dagar senare för att bestämma tidpunkt för leverans, men självklart blev jag INTE uppringd igen. Nu går det inte att få tag i dem varken på telefon eller mail, så jag har helt enkelt avbeställt min Vikingtunna och vänt mig till en annan leverantör... Som tur är har jag inte betalt en krona i handpenning, så jag har inte förlorat några pengar! Min gissning är att Vikingtunnan snart är ett minne blott! Hoppas ni som har en beställning inne hos Vikingtunnan inser att det är dags för en avbeställning! Tack för mig!
 
  • Gilla
Pendlare
  • Laddar…
Jag köpte en tunna med lock från badtunna24 för en vecka sedan. Fick den levererad inom några dagar och på faktura. Kan rekommendera dom. Håller på att bygga för fullt nu :)
Pris 7.900 för tunnan och 1.900 för lock av kanalplast.

WP_000396 (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.