Inredning ja,

70-talet dominerades av gröna och orange tapeter.
80-talet festade jag bort så här har vi en minneslucka. ;D
90-talet kom med vita linjen där all kulör var borta.

Funderade på vilken trend som gäller på 2000-talet.

Finns det mer än jag som funderar på sånt här fjoll ???

(kunde inte låta bli att hitta en anledning till att öppna denna avdelning)
 
Osannolikt!! 1 minut före. GRATTIS!!
 
Tack. ;D Var nära att skita i det då jag inte kunde komma på något vettigt att skriva om, men gjort är gjort. :-/
 
Ja nu är det väl retrosaker som gäller igen. Läste senast i morse att gamla 70-tals tapeter är inne igen. Men det känns inte riktigt som om jag vill se sånt hemma. Skulle påminnas för mycket om det gamla flickrummet.

Jag är ganska rädd för färger så jag tvingar mig själv att välja färggrannt i alla fall. Gula tapeter i köket och gröna i vardagsrummet t.ex. Vad ska man ha i hallen är frågan?

Samtidigt vill jag helst inte ha sånt som är "inne" utan sånt jag kommer att gilla ett tag. Men vi blir väl påverkade av trenderna vare sig vi vill det eller inte.
 

Jag har tröttnat lite på vit och kan inte tänka mig starka färger, så jag kommer att välja varma, ljusa jordfärger mot dom vita fönster-,dörr-karmarna.
;)
 
......... och därmed är denna tråd utagerad. Tack Carin för din eminenta samanfattning.
 
Feng sui - jordnära material och färger är inne och som Carina sade: att må bra och trivas är största trenden.
Harmoniska och lugna färger är väl alltid att rekommendera.

Folk fokuserar dessutom mer på belysning, gömma Tv apparater m.m. Funktionalitet och enkelhet hör framtiden till. Allt mer mediabrus och stressigt leverne gör att vi behöver en stillsam hemmamiljö att dra oss tillbaka till.
Skulle inte förvåna mig om utflyttning från städerna kommer inom kort.

Målat är mer "inne" än att tapetsera. Kanske för att man skall kunna hänga med lite mer och ha möjlighet att förändra då man tröttnat. Fonväggar håller ett tag till - kanske ett mönster eller tapet på fondväggen och neutral färg i resten av rummet...

Smaken är som baken och man är innerligt tacksam att det har gått åt det hållet.

Lycka till,

Anna

 
Den här tråden försvann lite väl snabbt tycker jag, råkade hitta den i nåt annat virrvarr här...Framförallt undrar jag; varför är vi så lättpåverkade när det gäller trender...Vem får oss att så lättvindigt utan att blinka byta till något vi nyligen sa var asfult. Det tar lite längre tid med boendet jämfört med kläder men håll med om att vi påverkas ordentligt även där...Vi byter fram och tillbaka hit och dit för att ...ja varför då egentligen... ;)

Någontans sitter några med en feta plånböcker och ler.. 8) 8)
 
Janne_B skrev:
Inredning ja,

70-talet dominerades av gröna och orange tapeter.
80-talet festade jag bort så här har vi en minneslucka. ;D
90-talet kom med vita linjen där all kulör var borta.

Funderade på vilken trend som gäller på 2000-talet.

Finns det mer än jag som funderar på sånt här fjoll ???

(kunde inte låta bli att hitta en anledning till att öppna denna avdelning)
Ljuva 80-tal :'(
Livet va en fest men jag har ett svagt minne av jättemedaljonger i brunt/beige ,bajsgrönt och vinrött/svart :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.