Alfredo skrev:
Blir det inte alltid kladdigt under en gräsklippare som kör i regn?
Jo, men det mesta av "gräskladdet" har jag märkt "ramlar" av igen så fort det blir torrt och den kört ett tag. Om man binder ihop det med gödseldamm och vatten kanske det blir mer bestående. Vet inte säkert dock eftersom jag som sagt lät det regna in i gräsmattan innan jag körde.
 
Nu har mitt regnat in.
 
Ni som har kört robot ett tag, har ni kunnat minska er gödeselomg under året? Förr gav jag 3-4 gödsel omg / år. Hur tror ni det blir nu?
 
Rottan skrev:
Ni som har kört robot ett tag, har ni kunnat minska er gödeselomg under året? Förr gav jag 3-4 gödsel omg / år. Hur tror ni det blir nu?
Jag brukar faktiskt nästan aldrig gödsla tidigare utan med mulchning har gräset ändå vuxit mer än jag har lust att klippa. Med robot har jag i år gödslat främst de sämre områdena vilka redan under förra årets robotklippning blev betydligt bättre bara genom självgödslingen. Så nu med en kompis som klipper ofta och bra så använder jag alltså mer gödsel :)
 
  • Gilla
Rottan
  • Laddar…
Precis som MBygga skriver bidrar gräsklippet till givan. Jag kör en giva på våren, en halv giva i mitten av juli och en halv till i slutet av augusti.
Det är ju så att säga ingen som gnäller längre för att det skall klippas gräs. :D
 
  • Gilla
M J och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.