Har suttit i flera veckor och gått igenom EN MASSA olika husföretag... Finns alldeles för många! Det enda jag vet är att vi vill bygga så billigt som möjligt.
Vår tanke är att göra ganska mycket jobb invändigt själva. Våra krav är att det ska finnas 4 sovrum och gärna ett extra "allrum". Någon som har nåt bra tips på nåt sånt enplanshus? Med så billigt som mäjligt menar jag GÄRNA runt 1.2-1.3.
 
JessicaJ skrev:
Har suttit i flera veckor och gått igenom EN MASSA olika husföretag... Finns alldeles för många! Det enda jag vet är att vi vill bygga så billigt som möjligt.
Vår tanke är att göra ganska mycket jobb invändigt själva. Våra krav är att det ska finnas 4 sovrum och gärna ett extra "allrum". Någon som har nåt bra tips på nåt sånt enplanshus? Med så billigt som mäjligt menar jag GÄRNA runt 1.2-1.3.
Är det huset ni vill ha för 1.2-1.3 milj med grund eller ska markarbeten, tomt, anslutningsavgifter m.m. in i det beloppet?

Ska ni ha allt för 1.2-1.3 milj så måste ni hitta en väldigt billig tomt med låga avgifter hålla er till en väldigt billlig tillverkare.

Billigast möjliga (som innebär en lägre standard eller mycket jobb själva) i Sverige är Älvsbyhus. Men kolla att de inte blåser er på markarbetena. Om de åtar sig den biten är det säljaren privat som gör det inte Älvsbyhus och flera personer på forumet har pratat om att de tagit 200-300% över vad andra tar för detta.

Sedan kommer Smålandsvillan som ger lite högre standard.

Dessa kommer ni bara under (av svenska tillverkare) om ni köper en byggsats från ett företag och gör allt själva.


 
Jag har byggt med Dekorhus
Billigt var det, men lite så och så med leveranser och ibland kvalitet, många telesamtal men med ett jättebra slutresultat www.dekorhus.se

..//N
 
L
Vi bygger LB-hus Ugglan 135.
Pris nyckelfärdigt 1,5 med extra sovrum = 4 tot.

mkt bra bemötande hittills, bygglovet klart, bygge startar i höst.

L.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.