Verkar inte vara någon guidekabel på Boschen... hur gör jag med den om jag har två gräsytor som avskiljs med en stenlagd yta?

Parallellklippningen ser ju rätt så tilltalande ut.
 
peternicklas
knotobert skrev:
Verkar inte vara någon guidekabel på Boschen... hur gör jag med den om jag har två gräsytor som avskiljs med en stenlagd yta?

Parallellklippningen ser ju rätt så tilltalande ut.
Det sköter klipparen själv. Begränsningsslingam läggs runt hela området sedan kartlägger Bosch:en vilket område som ska klippas och gör det. Din stenlagda yta är inget hinder så länge den ligger under gräsmattans höjd. Sedan kommer den nog att köra med kniven på då den är på stenläggningen men det har mindre betydelse.
 
Ok, hur smal passage kan jag ha till den andra gräsplätten då? Vill ju inte att den parallellklipper plattorna, ser ju helpundigt ut då!
 
På HQ beror passagens bredd på inställningar och huruvida du använder guid. Med begränsningskabeln så har jag kommit ned till 50cm, men det går att få mycket smalare (men det har nackdelar också).
 
Jag har inget problem med bredden, vi har gräsmatta runt baksidan och ena sidan/lite vid hörnet på framsidan av kåken, sen på framsidan har vi en stenlagd gång som angränsar mot "stora" gräsmattan och på andra sidan den stenlagda gången finns en mindre gräsplätt. Jag har inga trånga passager någonstans, som minst kanske 2.5m om inte mer...

Det enda jag bekymrar mig över är om jag kommer få framsidan klippt tillräckligt bra? HQ har guidekabel, den får jag dra runt huset fram till lilla gräsmattan på framsidan och programmera(?) min ev. 308 eller 220 att följa guiden 30-40% av alla resor ut ur laddstationen?

Har Gardena R70Li samma mjukvara som HQ så den skulle kunna fungera minst lika bra?

Hur gör Boschen i detta fall, måste jag slinga in en större del av stengången för att den ska lyckas leta sig runt huset och även klippa framsidan?

Jag sitter och velar mellan Bosch, HQ308, Gardena R70Li eller kanske till och med HQ220. Vi har strax över 500kvm gräsmatta kvar, sen satte kommunen stopp för mera byggnationer tyvärr... HQ220 känns kanske väl stor för denna yta, men då räcker det garanterat att den bara går på nätterna då vi har två grabbar hemma, 1 resp. 4 år och båda två är rejält klåfingriga och rätt uppfinningsrika så det skulle kännas skönt och klippa när dom sover.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.