Svar 2
Ett sådant tält blir perfekt att ha som skydd för virket när jag ska bygga nytt hus och även garage. Och så kan man ju använda det som tillfälligt regnskydd för sig själv och diverse verktyg under byggnationen.
 
svar:2
Ett sådant tält skulle rädda min midsommargrill även om det från himmelen kommer spill, jag skulle bli kvarterets bästa trädgårds-värd medans grannarna fick sitta hemma utan flärd.. Till mig alla välkomna är då stora som små får sitta ute fast med tak ändå.. Sådan var min midsommardröm när jag köpte mig det bästa tält, när jag åter hemma från jobb med ström, till min fasa jag ser att mitt tält hade vält.. Krökta rör och trasig plast, så kan det gå när det ej stog fast.. Herr Fläkt med ett leende blåste det i kras, nu får jag va utan i min oas..
 
F
Rätt svar är alternativ 2: 2,6 meter

Jag skulle behöva tältet till den midsommargolftävling som jag skall anordna för tredje året i rad. Vi är 34 grabbar som klär ut oss i Old English Hickory stil och spelar 18 hål, tätt följt av en middag och prisutdelning i tältet. Vore toppen om jag kunde vinna tältet och minska trycket på min studentplånbok i år.
 
2,6 meter

Midsommar firas i sommarstugan med nära och kära. Sill, potatis, lax och annat gott äts det av i mängder och eftersom att mycket av det ätbara kommer från fiskvärlden så kommer en skara med mjuka och underbara katter att få vara delaktiga i festen. Våra midsommarfesten är nykterist/barnanpassade så inga nubbar existerar på dessa.
Små midsommarstänger och andra utsmyckningar får pryda gården och efter festen lämnas de till nästa års majbrasa.
Eftersom att den svenska sommaren är den bästa dagen på året så skulle tältet bli som pricken över i:et då garantin för bra midsommarväder är lika säkert som ett politiskt löfte.
 
Svar: 2
Tältet är väldigt välkommet hem till oss då vi bjudit in 25 vuxna och barn som ska servas med allt som ska ingå i en svensk midsommar, då ingår ju tyvärr även regn. Jag har lovat frugan att altantaket skall vara klart tills dess men det löftet kommer skita sig big time. Så för att rädda vår midsommar och mitt magsår, snälla ge oss tältet! :)
 
Svar 2.

Med ett gammalt torp som snällast beskrivs som "pittoreskt" eller "ett fynd för den händige" men ändå charmigt och med en härlig trädgård så är ju en midsommar med släkt och vänner självklart. Däremot så är det ju ett självklart behov att kunna erbjuda dem ett tak som håller tätt över huvudet om den svenska midsommaren inte riktigt blir så idealisk som i drömmarna, och då vore ju ett tält bra att ha! Och om midsommarhimlen håller sig klar och fin så är det ju ett perfekt ställe för barnen att leka i, förutom att jag kan ha det som byggtält när jag senare på sommaren fixar till taket!
 
Svar 2, 2,6 meter

detta skulle vara perfekt för oss så slipper jag tömma hela vardagsrummet på möbler nästa gång vi har stort besök. Dessutom vore detta tält perfekt som förvaring när vi skall bygga ut huset i sommar.
 
Svar: 2,6 meter

Men hallå, denna tävling faller på sin egen orimlighet.
Ett bra midsommarfirande går nämligen inte att beskriva i ord – det måste upplevas !


Jag säger bara Välkommen !
 
Redigerat:
Svar 2.

Jag borde vinna eftersom sist jag satte upp ett partytält för att fira midsommar så började det plötsligt blåsa kraftigt.
Tältet gick sönder, grillen välte och 30 pers trängdes inne i värmen i huset medans jag huttrade och försökte få det grillade till någorlunda temperatur. Bättre lycka nästa gång?
 
2,6m.

ska gifta oss i sommar och vi glömde eventuellt regn. så när skumpan ska inmundigas och om det regnar då blir det blött. i dubbel bemärkelse.

*håller tummarna*
 
Svar. 2.6

Efter ha köpt ett renoveringsobjekt vore det skönt att ha detta tält som altan tills huset är klart invändigt.
Vill kunna sitta ute och grilla även med svensk midsommar.
 
Svar: 2,6m. Snart fyller jag 40 och det ska firas i trädgården. Om man utgår från hur svenska sommaren brukar vara så kommer jag verkligen att behöva en tält!
 
Svar: 2,6m

Midsommar har jag inte direkt firat någon gång under mitt vuxna liv, så till midsommar behöver jag inget partytält. Däremot så fyller min dotter 7 år nu i Juni och hon ska få ha sitt första riktiga födelsedagskalas med sina klasskamrater från förskoleklassen. Eftersom vi inte bor så stort och det renoveras i huset så kommer kalaset vara utomhus oavsett väder och då kan det ju vara bra att ha ett sånt tält så att barnen kan ta skydd från regnet eller solen, vilket det nu blir.
 
Svar: 2,6 meter

Motivering: Jag älskar att hålla i middagsbjudningar och fester och brukar alltid vara den som håller i sådana festligheter. Tidigare har vi bott i lägenhet och midsommar har firats inomhus. Från maj i år har vi vårt första hus med trädgård och planerar att fira midsommar och inflyttningsfest i ett. Då vi bor i en stad vid havet tänker jag ha ett marint tema. Jag har köpt gamla glasflöten som ska hängas i taket och ska sy randiga stolsdynor till våra nya trädgårdsmöbler. På festen ska alla känna sig välkomna, och den inleds med välkomstbål, både alkoholfritt och med alkohol. Maten lagar jag själv då jag älskar matlagning.

Eftersom jag är vegetarian gör jag egen vegansk "inlagd sill" i diverse smaker och jag ser till att det finns mycket att välja på. Vi har även en stor utegrill som ska användas. Det ska finnas dricka av diverse sorter så det finns något till alla. Efter maten bjuder vi på hemmagjord jordgubbstårta, har jag tur kan jag plocka jordgubbarna från vår egen trädgård.Givetvis finns det "bara" jordgubbar utan tårta för dem som föredrar det. Det ska finnas mat och dryck till alla, och jag älskar utmaningar när jag dessutom behöver baka glutenfritt eller göra maten ännu mer "special" än bara vegetariskt. På kvällen ska det alltid finnas snacks på borden att plocka av, och jag ser till att mingla och ha roligt själv då glädje bjuder in till glädje tycker jag. Sen plockar vi fram gitarren och har lite mysigt gitarrspel och på natten någon form av nattamat. Jag ser alltid till att det finns sovplatser till de som vill och har gärna sovplatserna iordningställda så gott det går innan festen börjar så de kan lägga sig sen. Detta blir ännu lättare med hus och när festen hålls i trädgården. På morgonen efter festen bjuder jag på nybakat hemmagjort bröd eller scones och har juice, te, kaffe och annat smått och gott. I trädgården har vi växthus, fruktträd och en massa annat spännande så i år hoppas jag på att kunna hålla i många middagar med mat plockat från trädgården! :)

Jag får kanske se till att ha ett bed & breakfast i mitt nästa liv ;)
 
2,6 m

Med planer på årets midsommarfest
med alla mina vänner som gäst.
Midsommarstång och sill,
med nypotatis och jordgubbar därtill.

Vadmer kan man önska sig?
Jo ett tält av plast
skulle komma väl till plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.