SSSS skrev:
Säljarens, vi har inte varit på visning än utan bara åkt förbi huset ett par gånger med bilen.
Ok, se till å gör en egen om ni sen köper.
 
Jag tycker inte att du skall slösa pengar på ytterligare en besiktning. Be att få tala med besiktningsmannen istället och ställ de frågor som du vill. Om du inte fått svar på dina frågor så kör en egen besiktning.

* Räkna in att taket kommer att vara kass
* Byt inte fönster för det ser ut att vara original. Det är fantastiska fönster. Jag har sådana också. Försöker någon sälja på dig nya så lyssna inte. Om det drar kallt så sätt in energiglas i fönstren. Det kostar ett par hundralappar per fönster hos en glasmästare och det gör jättestor skillnad. Det är faktiskt ganska enkelt att renovera fönster själv också.

Annars tycker jag att huset verkar må väldigt bra. Kolla upp så att systemet är anpassat för värmepump om du byter till det. Kör de ved idag kan det vara högtempererat system.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Sådärja! Nu har jag lagt ett fett bud!
 
Skoja bara!:)
 
SSSS skrev:
Som stefancrs skriver är husen billiga i det här området, men iom. att huset ligger ganska nära havet kan det säkert vara relativt eftertraktat.

Angående lån så skulle väl planen vara ungefär att lägga 500k kontant, låna resten och ha 2-300k att renovera för. Även efter detta finns det en del pengar sparade, dessa är dock inte öronmärkta till boende.
Låter som en smart plan!
 
Det är nästan lite sjukt hur snabbt huspriserna rasar med avståndet från den stad ni jobbar i... Det är dyrt (och finns typ inget på marknaden) nära staden, 15 min bort med bil finns det rätt så mycket och är billigt.

För en som har flyttat till Götet så känns den marknadssituationen rätt avlägsen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.