Tackar Mattis, jo det kan nog vara så att knivarna ska vara lösa.
Det står inte heller i "driftsättnings-schemat" att de ska spännas fast.
Jag kände lite på skruvarna men det kändes inte rätt att dra åt mer, inga "spår knivarna sitter i heller.
 
no går den 360 grader når den kjemut av ladstasjon . går over hagen til den treffer tråden på andre siden dreier til venster. slik forsetter den i det uendelige. men å få den til å følge tråden ser ut til å være vanskelig. dette må være software feil !
har alle same software som har dette problem?
Eg harversjon er 5.7 bulid 04462
 
Är det någon som vet hur pass känslig Indegon och laddningsstationen är för regn och fukt? Har tankar på att bygga någon sorts tak så småningom men hur gör ni andra, har ni den ute oavsett väder?
 
Ser ut som eg endelig fekk den til å køyre heile kanten . måtte fjerne 30 m frå slyngen so no er den ca 170 m.
Kan være for svagt signal når begrensings slyngen blir for lang.
no går den på sin fyrste klipp. får håpe det går bra.
brukte 1 dag for å finne ut av dette......
 
Det bästa är att sänka sändar effekten på stigan. Det gör man i den svarta lådan efter laddaren.fråga närmast stiga handlare för att få råd om hur swischarna ska stå. Anledningen att man sänker på stigan är att den har starkast effekt på marknaden och stör ut tex bosch om den går på 100 procent med en närligande granne
 
Dr Ost skrev:
En gemensam nämnare verkar åtminstone vara att vi alla har skarvat och utökat slingan. Någon på forumet som har en riktigt lång slinga utan problem med kartering?
Jag har ca 250-270m slinga med många skarvar och 2 öar och det har funkat finfint.
 
Någon som har lust att känna på sin "knivtallrik" och känna om den snurrar helt löst eller om den går trögt som om man vred med motorn till den. Som sagt skickade in min indego för att den slutade klippa och "knivtallriken kändes helt lös utan minsta motstånd.
 
tonyman skrev:
Jag har ca 250-270m slinga med många skarvar och 2 öar och det har funkat finfint.
Tonyman, version på mjukvaran?
 
tonyman skrev:
Någon som har lust att känna på sin "knivtallrik" och känna om den snurrar helt löst eller om den går trögt som om man vred med motorn till den. Som sagt skickade in min indego för att den slutade klippa och "knivtallriken kändes helt lös utan minsta motstånd.
Har en Indego som bara är "unboxad" och knivtallriken går lätt med ett ytterst litet motstånd.
 
Hej.

Dessa är mina erfarenheter efter en helg med indego som jag köpt från hornbach. Modell 78db och 5.7 med roterande knivar.

Har skarvat med ca 100meter med en grövre kabel av samma sort. Har lyckats få indegon att kartera en gång runt hela slingan. Sen lät jag den klippa men den virra bara runt och klippte konstiga ställen väldigt få gånger. För det mesta gick den runt trädgården och fastna. Helt plötsligt kan den gå en 45gradig vinkel in mot huset och vända åt sidan långt innanför 35cm som resulterar i att den fastnar mot huset. Känns lite si o så med det hela.

Att välja att den ska gå mot bas är en helt annan historia. Den går bara runt o runt. Sen ledsnade jag och raderade kartan för att göra om på nytt. Och nu snurrar indegon bara runt ett par ggr vid basen för att snurra tillbaka till baksidan av basen. Blir uppmanad att rätta lantlinjen och göra om. Efter 15ggr så var jag lite småless så nu väntar den på att göra ett nytt försök imorgon.

Ska prova göra slingan kortade för att köra uteslutningsmetoden. Så än är inte hoppet ute för att köra en robotgräsklippare.

Hade önskar en plug and play maskin. Men det har varit lite meckit helt enkelt. Trist tycker jag. Instruktionsboken hjälper typ ingenting så det är bara att samla frågorna och ringa imorgon på kontorstid.
 
Har varit väldigt sugen på en Indego men blir väldigt tveksam när jag läser denna tråd, det verkar som helt fruktansvärt mycket folk har problem med sina maskiner. Finns det några som haft en problemfri upplevelse?
 
Rickart skrev:
Har varit väldigt sugen på en Indego men blir väldigt tveksam när jag läser denna tråd, det verkar som helt fruktansvärt mycket folk har problem med sina maskiner. Finns det några som haft en problemfri upplevelse?
Hej, som någon annan skrev, oavsett hur många som har problem så är det främst de missnöjda som skriver på forumet, så hur bilden ser ut totalt sett är svårt att säga.

Jag är en av flera som har problem med kartering. Det stora problemet är nog främst att det är så klen manual och information på webben samt att Bosch inte har så mycket kompetens kring produkten i Sverige....
 
  • Gilla
Munkedal
  • Laddar…
Har precis varit och köpt en Indego från Bauhaus. Finns det något sätt att ta reda på vilken version av mjukvaran den har innan man unboxar den. Om det stämmer som nämts tidigare att version 5.8 sänker varvtalet på knivtallriken där det är möjligt så skulle i alla fall jag verkligen vilja veta om det är en sådan jag köpt. Det är ju lite som att "köpa grisen i säcken" när såna funktioner antingen finns eller inte. Särskilt när det ännu inte verkar finnas något smidigt sätt att uppgradera mjukvaran utan att skicka iväg hela maskinen. :confused:
 
Rickart skrev:
Har varit väldigt sugen på en Indego men blir väldigt tveksam när jag läser denna tråd, det verkar som helt fruktansvärt mycket folk har problem med sina maskiner. Finns det några som haft en problemfri upplevelse?
Förstår din tvekan !
Jag velade mellan en Indego och en Worx 2.0 men pris (tack för prisgarantin Hornbach) och namnet fick mig att köpa en Indego.
Kanske lite väl tidigt att ropa hej men i helgen kröp jag runt i trädgården på landet och spikade fast kabel... All kabel som var med gick åt och jag kommer behöva skarva den senare i sommar för att täcka all yta som jag vill få klippt.
Med tanke på att tråden är lång och det verkar vara många som har har problem var jag lite orolig...

Jag bröt mot tre regler i instruktionerna...
1- Den står soligt
2- Den står inte plant
3- Slingan fram till laddstationen är inte rak mer än närmsta metern.

Resultatet:
Kartering - inga problem
Klippning - inga problem
Hitta tillbaka till laddstationen - inga problem.

Som nämnts i tidigare poster så är plasten lite "billig" och repas enkelt.
När det gäller ljudet så har jag inga referenser men den låter betydligt mindre än en vanlig klippare och jag kommer inte ha några problem med att sitta på altanen, titta på den när den jobbar och prata i telefonen samtidigt.
 
Dr Ost. jag har 5.7 men hoppas den är uppdaterad när den kommer tillbax
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.