Svar; 2, 2,6m

ett midsommarfirande kretsar kring familjen. Man binder kransar, leker lekar, äter silllunch och fortsätter med festligheterna fram emot kvällen. Som sig bör undviker sällskapet alkoholen under början av dagen, allt för att barnens lekar och aktiviteter sätts i första rum. Vid middagen är det dags för grillning, det traditionella är ett knytkalas som sprider arbetsbördan.

Avslutning brukar ske med att ett par olika sällskap slås samman och firar nattens ankommande. Av tradition spelar vi endast svensk musik. Allt för att hylla vår flora av fantastisk svensk musik.

Tältet skulle säkerställa en plats för barnen att äta ute i, finns det något mysigare än en middag i ett tält när man hör hur det regnar på taket?!
 
Svar: 2
Med ett sådant tält så är min 30års fest och midsommarfirande (som infaller samma dag i år) räddat från den svenska sommaren.

Trevlig sommar/ Johan
 
Svar: 2,6 meter.

Ett recept på ett lyckat midsommarfirande är att man firar det med några goda vänner. Om det skulle följa med någon/några nya bekantskaper brukar inte göra saken sämre.
Alla bidrar till att det finns mat och dryck i större mängd än vad som egentligen behövs.

Firandet tar plats på någons gräsmatta där det finns sittplatser för alla.
Mat och dryck förvaras på en skuggig plats, förslagsvis ett luftigt tält eller en intilliggande matkällare.
Om solen blir för stark, eller om regnmoln drar in över festplatsen så har man med fördel valt ett tillräckligt stort tält så att midsommarfirarna har möjlighet att ta sin tillflykt dit.

Nu kan firandet börja med mat, dryck, sång och allt som tillhör i goda vänners lag. :)
 
Svar 2. 2.6m


Om bara någon ville ge mig ett partytält vet Byggadå skulle jag bli så glad, så glad! Jag skulle bjuda vänner på midsommarbaka och många fina snapsar att fira med.
Ungdomar kunde stanna och fortsätta sig fröjda när vi andra tröttnat och mött John Blund.


Vind, vatten och kyla och om solen skiner klart allt fixar tältet från Friluftsvaror.
Jag skulle få ordning på alla mina grejor samlade i tältet att skänka eller sälja till nästa fest.
Sedan kunde jag erbjuda alla andra att låna schabraket när de har behov
så hela nejden blir fejad och fixad och alla människor så glada, så glada så!


Barbro Törnquist
 
Rätt svar 2.6m

När vi firar midsommar så börjar vi med att åka traktor med släp för att hämta blommor o björkris till midsommarstången, när vi sedan har rest o dansat runt stången så plockas det fram bord med massor med mat och nubbe, sen pågår festen långt in på natten. Vi är många som firar så med ett sånt stort tält skulle vi slippa bli blöta o flytta in när regnet som vanligt dyker upp när man precis satt sig till bords!
 
Svar 2
Midsommar! Nej, nej, nej.
Tältet är som gjort för att ha barnpassningen i på våra orienteringsarrangemang, där lämnar föräldrarna sina dyrgripar medans dom springer, nu får dom husera i ett mörkt litet klubbtält som skydd för sol eller regn!
Här finns utrymme för lek och pyssel med bra ljus!

mvh Patric IFK Enskede
 
Svar nr 2 = 2,6 meter Motivering: Min midsommar kommer att bli lugn och fin utan "myggän" och "knortn" och "sviarn" och bin. Blir ingen bläcka för jag vill må bra, så att jag i mitt fina partytält får va'. Där ska jag sitta allena och MYSA tills myggen där ute till is börjat frysa. Fast det är ju klart, om nå'n kommer förbi så får dom en våffla och en kopp med nåt i... Så ett nytt partytält kommer väl till pass och gör det inte det får det bli ett lyxigt dass!
 
Svar: 2,6 m (2)
Har försökt få mamma och pappa att köpa ett sådant till stugan så vi (hela stooora släckten på 28 pers) kan sitta "ute" på någon midsommar vid vattnet och slippa ta in barnvagnarna och pensionärs rullstolarna när det traditionella midsommar eftermiddags regnet kommer.
Men pga ekonomi och erfarenhet hur bra dom här tälten är har det ej blivit.
Har försökt köpa ett till dom men med en bebis och endast period jobb finns ingen möjlighet så hoppas på turen att vinna ett till dom (och släckten) :)
Senkanske även det håller bort getingen som min bror är super allergisk emot så han kan stanna längre mot kvällen.
Ps. Att jag sen kan göra oljebyte riskfritt på crossen/bilen under sommaren är ju så klart ett + även för mej ;) .DS
 
Redigerat:
Svar 2 = 2,6 m

Ja det vore ju väldigt snällt om ni förärade mej ett jättestort tält
Vill så gärna samla alla runt omkring som är viktiga för mej
släkten, barn, föräldrar, mina vänner åså grannen o hans tjej
men tji fick jag då jag bor alldeles för litet
o inne är det trångt, ogästvänligt o slitet
Nej fram med ett tält av högsta kvalitét
nu kan vi alla träffas - det bästa jag vet

Skolavslutning - grundent - student - svensk midsommar

Alla får plats o vi kan ha trevligt tillsammans alla på en o samma gång
När gästerna gått hem, möblerar jag om till en sommar-vilo-salong !!!
 
Svar 2 - 2,6m

Att vara en bra värd för ett midsommarfirande handlar till stor del om att planera i förväg för skiftande väder. Det gäller att snabbt kunna byta från långbordet på gräsmattan till altan under tak och även ha en backuplösning inomhus ifall regnet kommer på tvären som det ju ofta gör på midsommar. När sedan solen tittar fram igen skall man snabbt kunna ta sig ut på gräsmattan igen. Stämningen löser sig själv om inte gästerna behöver sitta alltför länge i regn och snålblåst...
 
Svar 2

Midsommar ska firas hemma hos oss, med en nyfödd som behöver skugga och 3 åring med spring i benen så hade detta varit utmärkt, skydd mot sol och mot regn! Vi kommer fira med grannar och vänner, självklart börjar det med sill lunch innan det blir dans runt byns midsommarstång. Senare blir det lite kubb spel, det kan vi ju nu köra inomhus i tältet! Sen blir det mat och skratt och troligen ett par omgångar kubb inne i tältet!

Tältet hade även varit utmärkt efteråt som carport till bil, barnvagn mm
 
Svar 2. Vill man fira midsommar med familjen och släkt behöver man ett stort partytält.
 
SVAR 2.6m

Ett gratis tält skulle innebära fest för mina vänner oavsett väder och jag bjuder på allt
 
Svar nr.2

Till midsommar kommer min ena syster med familj till Sverige från Syd Afrika, där de numera bor. För att fira detta brukar hela tjocka släkten samlas och ha ett riktigt roligt midsommarkalas, med allt vad det innebär, mat, dryck, klä midsommarstång och dans runt den. Själv är jag mitt uppe i ett bygge av sommarstuga så tältet skulle vara perfekt som förvaring övrig tid!
 
AnneFi
2. 2, 6 meter

till midsommar bjuder jag alltid för många på sill nubbe och jorgubbar till min 15 kvm altan.
Det slutar med att hälften får sitta på räckena runt altanen eller där inne.
Med ett stort tält hade vi kunnat förlänga altanen vid festligheterna så att alla får plats att sitta och umgås tillsammans :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.