Skall köpa robot klippare. men har en tomt som har 2 områden på olika nivåer. Min fråga är. Finns det någon maskin som man kan flytta över till ett annat område. Höjd skillnaden gör att det går inte går att få klipparen att själv förflytta sig nytt område. det här är en djungel. vore tacksam för svar.
 
Undrar samma sak. Funderar på robotgräsklippare men tomten är uppdelad i 3 delar. En platå, en brant slänt (som kommer behöva köras med gamla klipparen) som hinder till "huvudgräsmattan" och en liten plätt på framsidan som är avskild från övrigt med grusgång och rabatt.
 
A
Jag har samma problem. Som jag har förstått det så kan Husqvarna (antagligen även vissa andra) flyttas till ett annat område. Du måste dock kunna dra med slingan till det separata området. Man får då lyfta klipparen dit, starta den manuellt. Sedan kör den slut på batteriet och får sedan lyftas tillbaka till laddstationen. Finns kanske någon som har bättre koll på detta?
 
ja det lät ju som ett allternativ. har 2 områden på ca
350-450kvm.
 
Honda Miimo kan flyttas manuellt till ett (eller flera) områden. Den kommer då köra slut på batteriet och sen behöva bäras till laddstationen.
 
OpiMaza
HQ kan det oxå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.