Jag har haft möjlighet att klämma på en Stiga Multiclip 50 S Rental B och har väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa en sådan men så fick jag ett erbjudande: En Viking MB 4 RT för samma pengar (ca 5500)

Någon som har erfarenhet av någon eller båda? Värt att satsa på? Själv har jag inte ens sett en Viking men har hört att de i allmänhet är OK.

Du som har tänkt rekommendera Klippo - Gör inte det för den är lite för överprissatt för min smak.
 
Jag blev tvungen att fatta ett eget beslut utan alla kunnigas vägledning. Det blir en Viking MB 4 RT.

Sådär nu kan ni tala om hur fel jag valde eftersom ..... är bättre :D
 
Klart du skulle haft en Stiga eftersom du valde vikingen.. :) otur! :p
 
  • Gilla
gasolgrill
  • Laddar…
Och nu har jag fått leveransen. Den är inte snygg men...
Driftrapport kommer så snart jag testat den.
 
Tror du gjorde ett bra val. Viking brukar vinna de flesta test då är med känns det som. Samma klass som stihl och honda.
 
  • Gilla
gasolgrill
  • Laddar…
Skulle också ha tagit vikingen av dessa två men rätt svar är förstås Klippo......:)
 
  • Gilla
gasolgrill
  • Laddar…
Första klippningen avklarad. Lättstartad, hyfsat tyst och lättkörd. Mycket bra höjdinställning och en väldigt bra kvalitetskänsla. Tung men det är väl priset man får betala.
 
Sådär, nu har jag precis börjat andra säsongen med maskinen och jag är fortfarande nöjd.
Efter vinterdvalan (med bensin i - jag vet!) så startade den på andra rycket och det är dubbelt så många som brukar behövas.

Den klipper utmärkt och har inte haft några driftproblem ännu. Det enda är en liten plasthylsa som sitter på handtagets vikmekanism som har gått sönder eftersom den är duktigt felkonstruerad. Jag har ännu inte lyckats lista ut varför den satt där från början :)

Sammanfattningsvis: En mycket bra maskin, till och med bättre än den Klippo jag jämfört med. Rekommenderas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.