Veckans tävling vecka 20:
Vinn 18 kvm stort trädgårdstält!

partyyy.png

Midsommar närmar sig med stormsteg, men det svenska vädret går inte alltid att lita på till 100 procent. Ett rejält partytält med plats för upp till 30 personer säkrar firandet. Och när du inte använder det till fester fungerar det utmärkt som förråds- eller garagetält.

Totalt värde: 2 450 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur hög takhöjd är det i tältet Party-, förråds, garagetält?


1. 1,8 meter
X. 2,4 meter
2. 2,6 meter

Motivering
Hur bra värd är du? Beskriv så kreativt som möjligt hur ett bra midsommarfirande ska se ut enligt dig.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 24 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Friluftsvaror.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Friluftsvaror se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
pinglan1234 och 1 till
  • Laddar…
Svar: 2,6 m
En midsommarfest är en väldigt opretentiös tillställning. Alla klär sig som man vill. Barn är mer än välkomna. Midsommarstången reses på festen (kan väl vara en del förjobb gjort med inklädnad). Maten blir klassisk: Sill med nypotatis, gräddfil med för mycket gul lök i. Jordgubbar med grädde till efterrätt.
När festen är över får tältet istället agera garagetält, då jag är i brinnande behov av förvaring medan jag totalrenoverar mitt befintliga garage.
 
Svar: 2,6 m (2)

Ah, jag är ju på jakt efter ett partytält till dotterns studentmottagning, eftersom man inte riktigt kan lita på vädret.
Midsommar? - Jo, det är samma sak med vädret då. För mig skall midsommar firas i anslutning till havet.Oftast blir det ostkusten. Dans runt stänger och liknande kan jag vara utan, men det skall vara sillunch, eftermiddagstupplur och sedan grillning. Och jordgubbar. Vi brukar vara den närmaste släkten och familjen, ibland med någon annan familj. Ingen av oss brukar tvinga barnen att leka lekar och dansa runt stänger. Ibland badas det i det kalla midsommarvattnet. Personligen badar jag inte för nöjes skull.
 
Svar: 2
Regn regn förbannade regn, men med ett trädgårdstält från friluftsvaror kan vi ha vårt eget 'hegn'
 
Svar 2,

Det vore himskans snällt, om jag kunde få ett litet tält,
då skulle jag kunna samla lite ork, medan min ved ligger på tork.
 
Svar: 2, 2,6m

Skulle komma väl till pass för sommarens (det är inget fel på den Svenska sommaren - det är årets bästa dag) 201,7 års fest (51+51+50+hon som inte är riktigt 50 än ...)

Sedan, då alla snickarutrymmen är konverterade till annat, skulle ett tält som denna få agera som utrymme för målning - skall byta massa panel på huset och det vore bra att slippa björkfrön och annat när panelbrädorna grundas - och annat snickrande som kan behöva skyddas från vädret.
 
Svar 2. 2,6 meter


Friluftsvaror.se till vardags eller fest, ett tält för mången gäst,
När festyran är över kan jag förvara det jag inte behöver...
 
Svar 2,6m

Vårt husbygge startar lagom till midsommar. Ett tält för skydd mot regn å rusk passar såväl sill å nubbe som sur snickargubbe! Perfekt i alla väder trots dåliga kläder.
 
Svar: 2,6 m
Jag är en så bra värd att till och med de som inte är bjudna kommer på mitt midsommarfirande som ofta sträcker sig från förmiddagen och långt in på natten. Mat, vin och sång blir det varje gång. Lite bad, tävling och lekar för att få med gästerna som tvekar.
 
2. 2,6 meter

Jag, en bra värd. mmmmmm det är jag nog.
Bjuder in allt och alla, ja du vet, ensamma grannen, barna med alla deras kompisar, vänner och systar, min mamma och alla andra som vill vara med, jag vill inte att någon ska var ensam under midsommar. Ser till att barn, ungdommar och vuxna har det bra med god mat, dricka och en massa roliga lekar. Vi klär och binder en midsommarstång och ser till att den kommer på plats. Därefter så kommer alla picknickkorgar fram ( som alla har fått ta med sig själva eftersom det är knytis till lunch) vi äter och skålar för ett bra och friskt år, med mycket värme och , varje år samma sak från barnen Mycket jordgubbar. Dans kring vår egengjord midsommarstång till Pink och Kalle Jularbo. Efter några timmar i gräset med picknick så blir det kaffe i trädgården. Då börjar lekarna och i regel vinna/försvinna tävlingar. Vi älskar att tävla. och vinna!!!! jag ser till att ingen tar illa vid sig när de olika lagen vinner både hit och dit. Grillarna tänds och vi börjar med maten. När natten närmar sig och alla ska hem då kommer mitt lilla paket fram till alla som var med. en liten gåva för fortsatt bra gemenskap, i år blir det antingen en paprikaplanta, tomatplanta, leksakspåse eller min underbart goda kladdkaka.
Efter en sådan här underbar dag så brukar jag bli ganska trött och längar efter att bara få sitta still och läsa en bra bok, så det brukar jag göra.
 
Svar: 2 (2,6 meter).

Detta tält skulle få många användningsområden hos oss. Främst som väderskydd för bordssåg och kap/ger, men även för att måla några kilometer panelbrädor. Dessutom kommer vi använda det vid midsommarfirande och andra fesltiga tillställlningar.

Eftersom jag i 2 års tid (vid regn) stått och sågat med en byggplast över mig och sågen, så känns det som att jag verkligen behöver detta. Har inget tak någonstans (annat än inomhus) och där får jag inte vara för frugan längre (det smutsar ner för mycket).
 
Svar: 2 - 2,6 meter
Midsommarfirande: Skal være en hyllest til solen og dens livgivande energi til alt levande. Firande inkluderer både store og små, og foregår helst utendørs, men siden været hos oss kan være dårlig kan vi, med et partytelt från friluftsvaror.se, allikevel fira midsommar utendørs. Og det er deilig å fira midsommer i Sverige selv om man snakker Norsk.
 
Svar: 2.

Midsommar är samtidigt hos oss vår dotters födelsedag. Så den firas med hela tjocka släkten, brukar bli runt 30 pers så tältet vore alldeles lagom! Inleds med champangefrukost vid 10, dans runt stången vid 12 varefter den obligatoriska sill, färskpotatis o nubbe lunchen intas vid 14. Sedan allmänt mingel o lekar för de som uppskattar det (tipstolvan brukar vara populär!) Vid 18 serveras kaffe med avec och jordgubbstårta och födelsedagsuppvaktning. Efter kaffet startar kvällens höjdpunkt nämligen Kubbslaget mellan familjerna! Det kan hålla på ända in på småtimmarna och brukar gå mycket vilt till med stoj o skratt om regeldiskusioner och missade kubbar o nedslagna kungar. Under kvällens drabbningar så står även grillarna tända så att var och en kan grilla sina egenkomponerade grillspett som avnjutes tillsammans med en kall öl och hemmagjord potatissallad o diverse goda grillsåser. Naturligtvis så finns det hela tiden alkoholfria alternativ för de som mot förmodan kör bil och för de yngre! De sista brukar lämna firandet lagom när solen går upp!

Att sedan detta ofta får avbrytas av regnet och att vi får gå in o äta och ställa grillarna under garageporten är ju inget ovanligt när det gäller svensk midsommar så tältet skulle vara himmelsänt!

När sedan midsommar är över så väntar omläggning av panel och planer på en inbyggd altan så då skulle tältet tjäna ytterligare syfte fram till släktens kräftskiva i augusti och frugans födelsedag i början på september! Så här skulle tältet alltid vara upptaget!
 
Svar: 2,6m

midsommarafton börjar med en lugn morgon med frukost i trädgården med familjen innan vännerna anländer innan lunch. När vännerna kommer över börjar vi med drinkar med färska bär, friskt å gott som start för alla åldrar. 100 åriga traditioner plockar vi smultronen från som färskpotatis, sill å grillkorv till lunch. Lunchen följs av att beskåda barnens lek i trädgården samt diverse lekar som pennan i flaskan, kasta ägg och fotbollskrocket. Alltid trevligt att ta sig till ett midsommarfirande med stång å dans, hoppas det finns nära dit vi nyligen flyttat. Midsommarafton är helt å hållet en dag att umgås och ha skoj så kvällen följer i samma tecken med grillning, sång och gott, vem vet kanske det dyker upp en tipspromenad under kvällens gång.

tältet kommer inte bara garantera att vi kan vara ute men också spara vardagsrumsgolvet då vi fick duka långbord inne förra året
 
2,6 m

Ett sånt tält är precis vad jag behöver i sommar då jag väntar mitt andra barn. Förra gången blev jag stor som ett hus men med ett sånt fint tält räcker skuggan garanterat även till mig!

Midsommar firas gärna på "Torpet" i Blekinge skärgård tillsammans med släkt och vänner. Liten midsommarstång som vi klär tillsammans, mormors goda mat, sång, sill & nubbe (får de som inte går med mage då) och senare på kvällan lite grillat.
Lugnt och skönt i härligt sällskap!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.