A-K2 skrev:
Det låter ju bra!
Vart har du beställt dem? O hur lång leveranstid är det då?
Jag beställde den 4 Juli och leveransdatum ska vara den 6 Oktober.

Men då har jag beställt dem genom firman jag jobbar på så jag får inköpspris och momsfritt...
 
Jag köpte SP-Fönster till min kåk.
3 st 14X13 EDF med fast mittstolpe, spaltventil och persienn.
1 st 14X13 Karmfast fönster
1 st 8X110 Altandörr.
allt vitmålat

Det gick på drygt 23 papp med 25% rabatt på listpriset i en fönster-drive som körs flera ggr per år.

Köpte även:
5 burkar Fogskum 750ml Biltema 70 kr st
1 pkt träkilar 50 kr
5 påsar med karmskruv (8st i varje) Biltema 22 kr st
1 pkt med skruv till Foder och lister Biltema 50 kr
4 st Fönsterbläck ca 80 kr st
Foder och lister på brädgården för ca 1000 kr
Färg och spackel hade jag redan hemma.

Gjorde allt själv förutom ilyftning av nya partierna, fick hjälp där för dom är svintunga.

Varje fönsterparti tog ca 6 timmar att få färdigt; ta bort det gamla 2glaspartiet, montera nya, skumma, skruva foder och lister, spika bläck, spackla och måla foder på insidan.
Utsidan blev det några "kakor" som föll bort i vägputsen men det var enkelt att åtgärda med lite putsbruk C.

Skulle jag anlitat en hantverkare så skulle det minst bli dubbelt så dyrt mot vad jag la ut nu:p

Edit: stavning och förtydligande
 
Joel skrev:
Jag beställde den 4 Juli och leveransdatum ska vara den 6 Oktober.

Men då har jag beställt dem genom firman jag jobbar på så jag får inköpspris och momsfritt...

Jaaa... det är ju tur att vissa kan göra så :)
 
Vi har köpt VEKA, 7 st "vanliga" öppningsbara, tre mindre till vc,bad och tvätt och två specialbyggda till vardagsrummet plus helglasad burspråksdörr med varsitt helglasat fönster brevid sig.Strax över 30 000 betalade vi.Tyskt företag(tror jag) som har en del av produktionen i Estland.Offerterna vi fick in från Sverige gjorde vi bara så här åt ;D.Vi är supernöjda.Fönstrerna är i PVC ,Tvåglas med argongas.Samma isolervärde som treglas.
 
Hej!
Vi har precis beställt ungefär motsvarande från Fönstergruppen, det är PVC-fönster med ett U-värde på 1,2 på HELA konstruktionen, även karmar och ram!
Fördel: 2 glas isätllet för 3 = mindre vikt och belastning på allt. :cool:
Vi ska betala 74 000 för rubbet inklusive montage! -fast pris.

Jag har mailat en kopia på offerten så ser ni lite mer exakt vad det är för prylar!


// Fredrik

A-K2 skrev:
Hejsan!

Vi skulle jättegärna vilja veta vad ni betalat för era nya fönster från olika fönsterfirmor?
Vi ska byta ut åtta fönster samt tre altandörrar och har fått en offert på 110 tkr inklusive installation utan listning invändigt samt utvändigt.
Det är då treglasfönster i trä, med spröjs och mittstolpe.

Hoppas på många kommentarer!!!
 
Bara lite fakta:

Pris på fönster varierar, någon beskrev det som när man går in och köper en ny bil - mycket bra jämförelse.
Vill man ha klimatanläggning, 20 tummare och skinn - då kostar det mera!
Priset på att bara millimeter måttanpassa fönster kostar 600 kr på bredd och 700 kr på höjd, vilket ni som jämför borde veta.
Spröjs, poster, spaltventiler, 1, 2 eller 4 luft?
1.5 i u-värde, 0.8 U-värde - på hela konstruktionen eller är det bara på glaset?
Vad har ni betalt?
Vilken dum fråga....helt o hållet avgörande - vad har ni fått för priset!
Och OM ni dessutom köper med en helhetslösning - då har ni ju även köpt vissa garantier, det vill säga garantier gällande måttansvar, planering, foder, fönsterbleck -osv.
Vad är det för kvalite?
Utseende? Det spelar roll....
Trä, plast, alu?
Miljövänligt? Knappast plast....
Vad blir slutet av detta = priset.
Helt avgörande på VAD du har beställt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.