hej
jag skall akut köpa en högtryckstvätt och behöver veta vad som krävs.
Jag kommer inte ha tillgång till vattenkran med vatten tryck.
jag kommer att behöva använda den på vischan alltså
Ström finns där men jag antar att man behöver ett visst vattentryck för att den skall funka.
Jag undrar om jag behöver en hydroforpump som förser den med kranvattentryck eller hur löser man detta??

vatten tänkte jag fylla i murarbaljor
 
Redigerat:
För några år sedan hade jag någon hemma för ett jobb och han sög vatten direkt från en balja med sin högtryckstvätt. Jag minns dock inte vad det var för maskin men tror inte det var någon specialare. Med detta vill jag bara säga att det finns självsugande högtryckstvättar men jag vet inte om detta gäller alla eller ens de flesta. Det borde gå att kolla upp vid köp. Jag har inte haft anledning att testa detta med min egen tvätt heller.
 
Det låter fantastiskt om det är så........högtryckstvättar är jag helt novis på..
Tack!
 
finns där någon som testat utan kranvattentryck?
 
Jupp, hade en sån där budgetsak till hjälp ett tag. Huruvida det funkar för dig beror nog dels på vad för tryck du behöver samt vad för kvalité det är på tvätten i sig. Jag kom nog inte upp till maxtryck direkt men det behövdes inte för det jag använde den till så jag var nöjd ändå.
 
Redigerat:
Vår kärcher 3.91 kan suga själv inom ett visst område så baljor ska funka om den suger själv. Se bara till att inte dra in skräp i maskineriet för då blir det svårt att tvätta med den.. ;-)
 
Jag körde min Kärcher (kommer ej ihåg modell, men det är ingen jättemaskin) genom att koppla in en dränkpump för trädgårdbevattning som är nedsänkt i vattentunnan. Tvättade en stor altan och ett altantak utan problem.
 
Jag har för mig att alla Kärcher HTtvättar (för konsumenter iaf) klara att suga vatten från balja/sjö/mm. Kolla deras hemsida.
 
ok... tack...jag köpte en motordriven simpson med hondamotor...funkar perfekt.200 bars tryck
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.