I så fall är jag både korkad, idiotisk och på gränsen till kriminell.
 
Framförallt väldigt naiv... Sen vad du gör med din dator är en sak, men att rekommendera att inte patcha datorn är helt galet, vet man inte att det är totalt galet så bör man kanske inte skriva svar i trådar om datorproblem...
 
  • Gilla
emde
  • Laddar…
Varför är det totalt galet att inte patcha sin dator ??
Iså fall tillhör jag också den skaran som är korkad , idiotisk och småkriminell.
LGG-01 Gör en vanlig diskrensning å datorn , kolla hur mycket minne du har i burken , har du lite kan du kanske uppgradera ram minnet till mer.
Ju nyare program som tillkommer här i världen (samt patchar) så krävs det mer ram minne.
 
Varför tror du patchar släpps? För att Microsoft,Adobe med fler tycker att det är kul?

Eller kan det vara för att lösa säkerhetshål, fel i applikationer osv.

Varför installerar ni inte patchar? Uppdaterar ni inte virusskyddet heller?
 
Men lilla vän... hur många tror du sitter och gör dataintång i vanliga datorer.?
Det brukar vara mer sport att knäcka datorer som tillhör något spännande typ någon databas någonstans.
Och ja !! Ibland tror jag att vissa företag gör saker o ting för att det är kul...eller snarare för att inte få sina program crackade.Viruskyddet uppdateras ständigt om du undrar.
 
Lev du i din drömvärld och hoppa över alla patchar, men rekommendera inte andra till det!

Min rekommendation är installera alla patchar skapar de problem så får man lösa dem, hellre det än en dator som står vidöppen
 
Min värld är lika öppen som din...Och vad ja vet står inte datorn vidöppen , brandväggen och virusskydd gör sitt till.
Och det är ju så att alla kan inte! lösa problemen som uppstår med patchar.
Kan man inte det själv så funkar ju datorn sämre än innan och då vinner man inget på att installera dom.
Jag har inte rekomenderat någon ! att göra som mig , ställde bara frågan varför det är galet att inte patcha.
 
I 99% av fallen så släpps det väldigt snabbt en ny patch som löser problem som den tidigare Patchen orsakat, så det ser jag inte som något problem.

Tror inte vi kommer mycket längre i diskussionen, jag anser att det är ren idioti att inte patcha och du anser att det inte behövs...
 
Det är omöjligt att veta vad patchar innehåller, i många fall görs rättningar där tillverkar inte vill det ska vara känt vad som åtgärdas. För 99% av alla användare är det bäst att lägga in dem även om det blir mera skit i datorn.
Är man lite intresserad som TS verkar vara så kan man börja snegla på program för att stänga av programvaror som går igång när man startar datorn eller använda Microsofts egna funktioner även om de är lite krångligare.
Själv har jag tryckt in en SSD och stängt av så mycket som möjligt vid uppstart och fått en mycket piggare maskin. Är för lat för att bygga upp maskinen från början så det blev "quick and dirty" lösning för 5-åringen.
 
AndersS skrev:

Är man lite intresserad som TS verkar vara så kan man börja snegla på program för att stänga av programvaror som går igång när man startar datorn eller använda Microsofts egna funktioner även om de är lite krångligare.
Exakt, med till det får jag återkomma lite senare.
 
M
Start->Kör-> skriv "msconfig" och stäng av allt som autostartas
 
micke64 skrev:
start->kör-> skriv "msconfig" och stäng av allt som autostartas
allt ! ! !
 
M
Ja ;) Du kan ju skriva här vad som finnx där (screenshot).
 
Micke64 skrev:
Ja ;) Du kan ju skriva här vad som finnx där (screenshot).
Bussigt Micke64 men jag hinner inte förrän om några dagar. skall iväg.

Vi hörs.
 
Tune up utillities har en fri 15 dgrs trial med alla features öppna
http://www.tune-up.com/
Den använder jag, funkar perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.