Har ett hörn i min trädgård där det växer lite ängsblommor och sånt, Det hörnet har alltid innan fått vara orört innan, förutom att jag har slagit det på hösten.
Nu skulle jag vilja ha en "korridor" runt området ut mot staketet så att man kan gå runt och titta samt att det skulle se lite mer planerat ut gissar jag, Vad tror ni om detta, hur smal korridor kan man göra och ändå få in klipparen lite då o då så den klipper?

24fbg9e.jpg

Själva korridoren skulle bli vid de blåa strecken,

Förstår ni hur jag menar? Räcker det med en meter mellan linorna eller kan man göra det ännu tightare?
 
MagnusSt skrev:
Har ett hörn i min trädgård där det växer lite ängsblommor och sånt, Det hörnet har alltid innan fått vara orört innan, förutom att jag har slagit det på hösten.
Nu skulle jag vilja ha en "korridor" runt området ut mot staketet så att man kan gå runt och titta samt att det skulle se lite mer planerat ut gissar jag, Vad tror ni om detta, hur smal korridor kan man göra och ändå få in klipparen lite då o då så den klipper?

[bild]

Själva korridoren skulle bli vid de blåa strecken,

Förstår ni hur jag menar? Räcker det med en meter mellan linorna eller kan man göra det ännu tightare?
Jag har en ca. 80 cm korridor som den hittar utan problem men i ditt fall har du också ett 90 graders hörn vilket kan kräva lite större utrumme just där kan jag tänka.
 
Har pratat med Hasse på supporten och tyvärr verkar det vara så, vad än peternicklas skriver, att vi med förra årets maskiner inte kommer att få någon ny mjukvara till dessa. Worx/Positec har alltså inte ambitionen att ta hand om oss befintliga kunder utan det blir bara nya köpare som får förbättringarna. Inte så bra kundservice kan man tycka vilket man väl få ha i åtanke om/när man väljer att köpa ny maskin längre fram.
 
Har sedan ett tag bestämt mig för att skaffa en robot, men inte kunnat bestämma riktigt vilken.
Landroid har varit ett av de starkare alternativen, men med denna insikt i hur de sköter eftermarknad får jag ju säga att de trillat ner en del...
 
erk skrev:
Har sedan ett tag bestämt mig för att skaffa en robot, men inte kunnat bestämma riktigt vilken.
Landroid har varit ett av de starkare alternativen, men med denna insikt i hur de sköter eftermarknad får jag ju säga att de trillat ner en del...
Jag har bara gott att säga om Hasse på supporten nere i Helsingborg. Har hjälpt mig att ordna hjulglappet via telefonen så jag slapp skicka klipparen. Har skickat extra skruvar till knivarna kostnadsfritt.
Grannen blev tvungen att skicka sin. Servicen tog totalt 6 arbetsdagar inklusive frakt till och från Skellefteå och det mitt under semestern. Det min vän, är snabbare service än vad de lokala verkstäderna kan erbjuda. Min klippare har funkat jäkligt bra. Jag har ingen granne med robot ska tilläggas. Så jag vill nog hävda att eftermarknad i form av service funkar bättre än genomsnittet.

Eller betyder eftermarknad för dig att de ska erbjuda uppdateringar med jämna mellanrum, så kan du ju alltid hoppas på att det kommer en "Google Nexus Lawndroid" inom kort :D
 
  • Gilla
Tajkon och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
falmark skrev:
Jag har bara gott att säga om Hasse på supporten nere i Helsingborg. Har hjälpt mig att ordna hjulglappet via telefonen så jag slapp skicka klipparen. Har skickat extra skruvar till knivarna kostnadsfritt.
Grannen blev tvungen att skicka sin. Servicen tog totalt 6 arbetsdagar inklusive frakt till och från Skellefteå och det mitt under semestern. Det min vän, är snabbare service än vad de lokala verkstäderna kan erbjuda. Min klippare har funkat jäkligt bra. Jag har ingen granne med robot ska tilläggas. Så jag vill nog hävda att eftermarknad i form av service funkar bättre än genomsnittet.

Eller betyder eftermarknad för dig att de ska erbjuda uppdateringar med jämna mellanrum, så kan du ju alltid hoppas på att det kommer en "Google Nexus Lawndroid" inom kort :D
Ja, Hasse är en klippa. Hässleholm ligger det i. Hasse hjälper till med det mesta och skickar sakerna så man har dem inom några dagar.
Vad det gäller uppdateringar så pratade även jag med Hasse idag om detta. Han sa att det kommer nog inga uppdateringar till version 1. Nu ska vi veta att detta är den officiella versionen. Vad Worx tänker är en annan sak vilket även marknadschefen sa då han lovade uppdateringar. Ingen vet förrän vi har svaret. Sakerna drar ut på tiden då de har svårt att komma överens, de lika tillverkarna, om en gemensam standard för slingans funktion. HQ kommer nog att känna av en del då tydligen även Stiga stör ut HQ.Stämmer det att även Bosch gör detta kan det bli svårt för HQ att inte haka på. Har man grannar runt alla sina sidor och någon köper en Bosch eller en Stiga så är det tydligen dessa märken som gäller om man vill vara säker.
Mycket tråkigt för Landroid om det blir så de det är en mycket prisvärd klippare. Har själv nu råkat utför en granne som köpte en HQ och de bara installerade den utan att ens nämna det för mig.
 
Det jag läst om servicen här är nog den största anledningen till att Landroid är en av toppkanditaterna för mig.
Den delen verkar de satsat stort på, och även lyckats med. Mycket imponerande.
Men att "överge" en produkt efter bara en säsong? Nja, det är inte något som imponerar på mig iaf.
Särskilt som Landroid verkar vara en av de med ganska stora problem med störningar från andra slingor, när man väl får fram en lösning (vilket jag förutsätter att man kommer få så småningom), bör man enligt mig inte lämna en såpass ny produkt utanför.
Givetvis kan man inte underhålla en produkt i all evighet, men några år efter att produkten utgått tycker jag man borde kunna räkna med att få ta del av förbättringar som kanske utvecklats för senare ersioner, men som ändå är applicerbara (vilket de flesta mjukvaruförbättringar brukar vara).
 
erk skrev:
Det jag läst om servicen här är nog den största anledningen till att Landroid är en av toppkanditaterna för mig.
Den delen verkar de satsat stort på, och även lyckats med. Mycket imponerande.
Men att "överge" en produkt efter bara en säsong? Nja, det är inte något som imponerar på mig iaf.
Särskilt som Landroid verkar vara en av de med ganska stora problem med störningar från andra slingor, när man väl får fram en lösning (vilket jag förutsätter att man kommer få så småningom), bör man enligt mig inte lämna en såpass ny produkt utanför.
Givetvis kan man inte underhålla en produkt i all evighet, men några år efter att produkten utgått tycker jag man borde kunna räkna med att få ta del av förbättringar som kanske utvecklats för senare ersioner, men som ändå är applicerbara (vilket de flesta mjukvaruförbättringar brukar vara).
Bara för att vara tydlig så menar jag förstås inte att Hasses support på något sätt skulle vara undermålig, absolut tvärtom, han har verkligen gjort ett gott jobb för att ta hand om de problem som uppstått med klipparna under året. Det jag menade med "ingen bra kundservice" är ju förstås Worx själva som redan efter ett år lämnar sina första klippare därhän utan de mjukvaruförbättringar som finns på de nya. Varken HQ eller Bosch verkar ju hantera sina kunder på det sättet vilket förstås är ett plus för dem.
 
  • Gilla
erk
  • Laddar…
Ringde till Lasse på HP- SCHOU som svarar för servicen och frågade om de säljer enbart en laddstation för Landroiden.

Nej, det fanns inte i sortimentet.och var tveksamt om de ens skulle få in några.. gjorde mig besviken.
Tänkte jag skulle haft två laddstatrioner då jag har två gräsmattor, åtskilda och det blir för krångligt att göra en passage mellan dem.
Hålla på att flytta både laddstation och klippare är inte att tänka på.. Enbart klipparen hade jag tänkt flytta på..

Knasigt att det inte finns som tillbehör... blir nog att jag går och köper en ny robotklippare, och då blir det inte Worx Landroid, utan HQ Automower 308 :p
 
peternicklas
SvPa skrev:
Ringde till Lasse på HP- SCHOU som svarar för servicen och frågade om de säljer enbart en laddstation för Landroiden.

Nej, det fanns inte i sortimentet.och var tveksamt om de ens skulle få in några.. gjorde mig besviken.
Tänkte jag skulle haft två laddstatrioner då jag har två gräsmattor, åtskilda och det blir för krångligt att göra en passage mellan dem.
Hålla på att flytta både laddstation och klippare är inte att tänka på.. Enbart klipparen hade jag tänkt flytta på..

Knasigt att det inte finns som tillbehör... blir nog att jag går och köper en ny robotklippare, och då blir det inte Worx Landroid, utan HQ Automower 308 :p
Kolla noga innan du köper en HQ. Det ska enligt uppgift INTE fungera ihop med Stiga och Bosch.
 
Grannen har HQ som han köpte förra året. Vad andra grannar köper sedan är upp till dem..
 
peternicklas
SvPa skrev:
Grannen har HQ som han köpte förra året. Vad andra grannar köper sedan är upp till dem..
Blir inte riktigt så . Har du en HQ och din granne köper en Stiga Så får DU packa ihop din HQ klippare, inte så kul.
 
Är det så illa...så om jag vill skapa grannfejd så ska jag köpa en Stiga.. oj oj..:D
 
peternicklas
SvPa skrev:
Är det så illa...så om jag vill skapa grannfejd så ska jag köpa en Stiga.. oj oj..:D
Det börjar bli lite av vilda vestern. Jag har råkat ut för följande.
Har en Landroid grannen köper en HQ, min Landroid blir galen och får plockas bort. Vad köper då jag? Med tanke på att jag har en annan granne som också kommer att köpa en klippare så blir det problem. Om alla köper HQ är problemet löst. Köper min granne en Bosch eller stiga får jag problem om jag köper en HQ. Om jag köper en Bosch klarar jag mig och grannen som tänker köpa blir tvingad att köpa en Bosch eller Stiga. Han som har HQ får kanske problem och även han byta till Bosch eller Stiga. Detta är som det ser ut nu, räkna med en del grannbråk under sommaren där de inte pratar med varandra innan köp.
 
peternicklas skrev:
Det börjar bli lite av vilda vestern. Jag har råkat ut för följande.
Har en Landroid grannen köper en HQ, min Landroid blir galen och får plockas bort. Vad köper då jag? Med tanke på att jag har en annan granne som också kommer att köpa en klippare så blir det problem. Om alla köper HQ är problemet löst. Köper min granne en Bosch eller stiga får jag problem om jag köper en HQ. Om jag köper en Bosch klarar jag mig och grannen som tänker köpa blir tvingad att köpa en Bosch eller Stiga. Han som har HQ får kanske problem och även han byta till Bosch eller Stiga. Detta är som det ser ut nu, räkna med en del grannbråk under sommaren där de inte pratar med varandra innan köp.
Skönt att alla mina grannar är fem meter bort med vägar mellan tomterna :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.