Ja nu förstår jag varför det går att utnyttja prisgarantin, passerade Varberg i går söndag då jag inte kunde avhålla mig ifrån att gå in på Harald Nyborg. Där var det fullt kaos och de erbjöd mig att köpa en Bosch Indego 10 för 9999 kronor.
På andra sidan gatan ligger CHEAPY varför jag terroriserade dessa också, priset där blev 8500 kronor så långt lagret räcker dock längst till 22 maj 2013. Prisgarantin gäller inte på nätet och bara om det finnes en konkurrent inom 3 mil.
Tur för alla som bor i Varberg, Lidköping, Trollhättan m.fl. ställen där dessa båda butiker ligger inom 3 mil. Jag får väl nöja mig med mitt pris 10 079 kronor.
 
Ser på Cheapys hemsida att de nu satt priset till 9998:-
Så nu är de billigast och slipper gå med på prisgarantin!
 
T
Nu har jag hittat en konstig bugg

1 Jag skulle ta bort en ö (matgrupp som flyttats bort helt)
2 jag gör om karteringen, men då börjar det lustiga, den viker av efter knappt någon meter, han hittar inte, han följer inte tråden. som en 60-åring på fyllan.
3 jag ringer och pratar med Bosch som inte har en aning vad som är fel. efter ca 20 återställningar och en massa fula ord och nästan en sönder sparkad Bosch indego senare, sätter jag tillbaka ön och startar om klipparen igen och döm om min förvåning, DET FUNKAR. nu har han gått ett varv och jag stänger av dockstation och klipper bort ön.
hoppas bara det funkar med klipperiet nu, men det borde det göra. han har juh inte registerat ön.

Jag märkte en skillnad i när jag starta upp dockningsstationen utan ön, då blinkade den gröna lampan i kanske 4-5 sek och sedan ett fast sken, och när jag skarvade in ön igen så blinkade dockningsstationen i ca 1-2 sek.
 
Redigerat:
Eriksgatan
Varför göra om karteringen pga. tillägg och borttagande av öar? Ö = område inom den yttre begränsningsslingan. Jag vet att jag själv skrivit att man bör göra om karteringen även vid små ändringar i t ex hörn, men karteringen går ju inte runt öarna. En fundering kring problemet ovan är om det är att impedansen minskar pga. en kortare väg utan ö som gör systemet konfyst pga. att man nu får ett högre magnetfält runt slingan än med ön inkopplad. Eftersom systemet skall klara från 20 till 450 meter begränsningskabel bör det ha någon slags självkalibrering för att inte skicka för hög ström genom slingan vid korta längder och för att kunna öka strömuttaget vid längre slingor. Detta uppdateras knappast kontinuerligt.
Så det kanske krävs att dockningsstationen är helt strömlös en stund efter att man utvidgat eller minskat den totala slinglängden och så körs den kalibreringen när slingan åter får ström. Testa det.
 
Redigerat:
peternicklas
tompathepilot skrev:
Robot Wars :D
Det blir ju så när man nu har förlorat första striden. Har en granne till och om han köper en Bosch så åker jag på en nit igen om jag inte köper en Indego om nu detta stämmer att Indego stör ut HQ. Krig är kanske grovt men jag vill ha en klippare som fungerar och då väljer jag i så fall den som är bäst, i detta fallet på att klara andra fabrikats slingsignal. Om det nu skulle bli så att HQ inte tycker om Bosch slingsignal så....
 
T
Jag testade att ha laddningsstationen strömlös en hel natt utan resultat.
 
peternicklas
peternicklas skrev:
Någon som vet hur Bosch Indego reagerar tillsammans med HQ klippare? Grannen installerar just nu en HQ så min Landroid kommer väl att få spel.
Lyfter frågan igen.
Någon som har en Bosch klippare tillsammans med en granne som har en HQ där Indegon fungerar?
 
Eriksgatan
tiny_man skrev:
Jag testade att ha laddningsstationen strömlös en hel natt utan resultat.
OK tack, här lär vi oss mer och mer så då var det alltså sparkarna eller de fula orden som gjorde susen...? Har du någon film så att vi andra får se var vi skall sikta med träskorna?:D
 
Alla som gör om karteringen, hur gör ni detta ? Finns tydligen en lite mer "avancerad" väg som man ska gå för att det ska bli helt nollställt. Står omnämnt inne i tråden någonstans i början.
 
mortimer skrev:
Alla som gör om karteringen, hur gör ni detta ? Finns tydligen en lite mer "avancerad" väg som man ska gå för att det ska bli helt nollställt. Står omnämnt inne i tråden någonstans i början.
jag har bara hittat en väg för att göra ny kartering. bara testat en gång efter att jag justerat slingan på några ställen.
allt funka precis som första gången ja släppte ut den. Den tar ett varv o sen är det bara att börja klippa.
 
-hur klipper Era? min och min fars gör bägge två ganska korta turer och vänder ofta. ävenom de klipper stora öppna ytor. I reklamen och även ett par Youtube klipp så kör maskinen hela tomtbredden innan den vänder. Är detta någon inställning?
 
Inlägg nr 601 så beskrivs hur en kartering bör ske enligt Bosch supporten:

"
Nu har jag fått instruktioner om hur man gör för att återställa maskinen.Det var viktigt att först tömma kartorna, sen återställa fabriksinställningarna. Sen skulle man ta ur den röda huvudnyckeln på undersidan av maskinen och ta ur strömmen ur laddstationen. Vänta några minuter, sätta i nyckeln, sätta i maskinen i laddstationen, och till sist sätta i strömmen i laddstationen."​
 
Redigerat:
T
Jag testade det men utan resultat. Jag har varit i kontakt med bosch support ang det och dom vet inte heller varför den beter sig så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.