Påhälsades av en engelsktalande man som kom i en högerstyrd pickup i helgen. Han sade sig komma från Dpm Bygg och ville lägga sten på min uppfart. Han var riktigt påträngande och vägrade förstå att jag behövde åka till tippen som skulle stänga om 30min. Jag hade ett lass med ris som behövde forslas bort :D

Han sa att det skulle kosta 100k men om jag nappade direkt skulle jag få det för 60k.

Vad är detta för företag?
 
  • uploadfromtaptalk1368035047117.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1368035059024.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En snabb googling säger mig att det är ett norskt företag registrerat 22.03.2013

Tycker det låter lite som samma sten- och asfaltsskojare som är i farten varje sommar.

Jag skulle nog aldrig anlita någon av dem iaf...
 
VIlken skräll att det inte är ett svenskt orgnr, samt att det inte finns något bolag i Sverige som heter DPM Bygg...

Men ja, det där är de ökända "irländarna". De so mkommer över till vår del av Europa och gör undermåliga jobb, om du har tur. Oftast lämnas du utan pengar och med en halvfärdig uppfart som sedan måste göras om.
 
Undrar om han heter Darin på riktigt..
 
Troligtvis irländska travellers som är ute efter att lura folk. De brukar ju komma igång så här års.
 
Redigerat:
and1 skrev:
Påhälsades av en engelsktalande man som kom i en högerstyrd pickup i helgen. Han sade sig komma från Dpm Bygg och ville lägga sten på min uppfart. Han var riktigt påträngande och vägrade förstå att jag behövde åka till tippen som skulle stänga om 30min. Jag hade ett lass med ris som behövde forslas bort :D

Han sa att det skulle kosta 100k men om jag nappade direkt skulle jag få det för 60k.

Vad är detta för företag?
Ångra köpet med hänvisning till http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/distans--och-hemforsaljningslagen/ Kontakta konsumentvägledaren i kommunen så får du bäst hjälp med hävning. Se till att spela in samtal som du ringer , ev diskussioner direkt på plats.

Det kommer bara att bli problem och de kommer troligen att dyka upp även om du ångrat köpet.

Vet en som fått sin fungerande asfaltsinfart förstörd av liknande firmor trots att de hävt köpet. Om de skulle dyka upp trots hävt köp så se till att punktera deras däck och ring snuten.
 
Nu skriver AB om dessa .
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16759619.ab
Läste i vår lokaltidning i veckan,att det var ett gäng som håller till på en industritomt och där slänger de sopor,asfalt och betong.De skiter i att köra till återvinning utan lämnar allt kvar,så att ägaren får kosta på tiotusentals kronor för att få rent på sin tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.