Jag ska utrusta vardagsrummet som är 38 m2 stort med värmeelement och / eller golvvärme under ekstavsparkett. Jag vet inte om jag ska ha både golvvärme och värmeelement?

Om jag ska ha enbart värmeelement, letar jag efter snygga stilrena element med direktverkande el. Jag har sett element av märket Adax, men de är inte speciellt snygga. Jag vet inte om de är gjorda av metall? Är det någon som vet om det finns andra märken? Oljefyllda elemnet är inte heller snygga... Någon med erfarenheter, idéer eller liknande som har förslag?
 
Ska du göra om golven? En idé kan ju vara att lägga in vattenburen golvvärme som du driver med en elpatron. När du senare har möjlighet att koppla in radiatorer eller mer golvvärme så kan du skaffa en värmekälla som är billigare i drift (typ en luft-vatten-värmepump).

Mer investering nu, men kanske en väg ur direktelsträsket.
 
Hej, Jag ska göra om golvet som just nu är av lättbetong , vardagsrummet är byggt ovanför gillestugan. Bra förslag med vattenburen golvvärme . något märke som är bra?
 
LK eller Uponor brukar synas ofta, så det borde väl innabära att de här OK iallafall.

Just nu kör jula rabatt på en luft-vatten-värmepump med inkluderad elpatron. 17 lax ska de ha för den. Det kanske kan vara ett alternativ till en elpanna med tanke på att den är så billig. Iallafall om du hyfsat snart kan sätta in några radiatorer.

Märket "Anslut" har dåligt rykte, så jag skulle inte förvänta mig samma prestanda av den här pumpen som av en pump som kostar det tredubbla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.