I artikelserien Månadens prefab granskar byggnadsingenjör Charlotte Andersson Sveriges mest sålda hus utifrån presentationen av huset som man gör på sin hemsida. Vad är det du som kund ska tänka på ifall du funderar på att titta närmare på och kanske bygga det här huset?

Den här månaden har Charlotte tittat på den hustillverkare som sålde tredje flest hus 2012, Eksjöhus, och deras mest sålda modell Balans.

Läs artikeln

Kommenterar artikeln gör vi i den här tråden. Jag glömde lägga upp den här tråden igår när jag skapade artikeln och tre kommentarer hade redan hunnit komma direkt i artikeln. Stänger nu kommentarsfunktionen i artikeln och klistrar in de kommentarer som hade kommit in här istället.
 
Per idag 07:24

Jag bygger just nu ett Rönnäs från Eksjöhus och min erfarenhet är bara positivt, fast jag tror att det är viktigt att man hittar en bra säljare, vilket vi gjort. Dom oerhört flexibla, väljer man bort något dras den faktiska kostnaden bort från priset, inte en schablonkostnad. När vi kontaktade säljaren fick vi snabbt information om totalkostnad, vilka entreprenörer som anlitades, besöka hus som byggts av dessa entreprenörer, detta i kombination med den professionella säljaren samt huset i sig gjorde det till ett enkelt val av husleverantör. Vi bygger i Nykvarn (Brokvarn.)

Per idag 07:24

Jag bygger just nu ett Rönnäs från Eksjöhus och min erfarenhet är bara positivt, fast jag tror att det är viktigt att man hittar en bra säljare, vilket vi gjort. Dom oerhört flexibla, väljer man bort något dras den faktiska kostnaden bort från priset, inte en schablonkostnad. När vi kontaktade säljaren fick vi snabbt information om totalkostnad, vilka entreprenörer som anlitades, besöka hus som byggts av dessa entreprenörer, detta i kombination med den professionella säljaren samt huset i sig gjorde det till ett enkelt val av husleverantör. Vi bygger i Nykvarn (Brokvarn.)

Kan uppbyggnaden vara rätt? idag 08:46

Till att börja med borde det stå inifrån och ut, sen så undrar jag om det verkligen sitter en fasadbräda utanför gipset på insidan?
 
Byggde ett sådant (klart 2009) fast aningen förändrat med öppet till nock på andra våningen i entren, samt kopplat garage på 42 kvm + övervåning på det. Så det blev aningen större, men även mycket dyrare vilket gjorde en sur och försökt sälja men har nu hyrt ut det i några år och gått plus så man kan pynta av lite förhoppningsvis så det känns mer värt det. Bygga hus är dyrt och man får fan se till att ha råd. Annars blir det bara jobbigt.

IMG_8363.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.