Hej.
Skulle behöva få ut ett uttag längst ut på trallen för att slippa skarvsladdar in för grilltändaren.
Det optimala hade varit ett kapslat golvuttag. Men hittar bara för inomhusbruk.
Har börjat fundera på om man istället inte kan göra en egen variant av dem pop-up uttag som finns för att fälla in i bänkskivor. Nu vet jag inte riktigt hur dem fungerar men antar att man på något sätt borde kunna använda någon typ av gasfjäder för tex liggande överskåpsluckor.

Jag vill ha det så säkert som möjligt minst ip44 och kapslat.

Vad tror ni? Ngn som moddat ngt liknande?
 
Jag har varit med om kapslade golvuttag för utomhus bruk, men nog fan läcker det in i dem i alla fall. Vilket är skit

Nu vet jag inte hur hög din trall är men,
Kan inte sätta ett vanligt kapslat på sidan av trallen eller liknande istället?
 
Mikael_L
Mig veterligen finns det inga pop-up-uttag med någon vidare IP-klass. Dom brukar vara IP21 för inomhusbruk där det inte alls kommer komma något vatten.
Folk fäller in sådana här i bänkskivorna i köket - det skulle jag aldrig göra, typ ... ;)

Det kanske finns något med bättre IP-klass. Jag har ju inte någon speciell koll på sortimentet.

Du bör nog försöka hitta en lodrät plats på sidan av däcket som helst är skyddat mot nederbörd.
Eller så sätter du ett uttag på sidan av en golvås till altandäcket där du vill ha uttaget. Sätter en liten bockad plåtbit över uttaget som regnskydd och sen gör du en liten lucka i altandäcket som gör att du kommer åt uttaget när du lyfter på luckan.

Förövrigt var det jättebra för mig att du lyfte denna fråga just nu.
Ty jag håller på och spikar ihop altanen vår just nu, och självklart ska jag ju passa på och förbereda för el innan jag lagt all trall. :cool:
Så tack så mycket! :)
 
  • Gilla
prototypen
  • Laddar…
Jag har två uttag på insidan av staketstolparna. Ett av dem är reglerat av ljussensorn till julbelysningen.
 
Jag har byggt lådor utan botten i regelverket där jag har eluttag, sedan ligger en liten lucka ovanpå med ursågade U:n där sladdar går att få upp, funkar perfekt. Syns knappt om man inte vet om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.