Tja funderar på att köpa markiser från jula eller rusta någon som har erfarenheter från dessa?

Tydligen har deras markiser akrylväv numera på ca280-300g/m2 och det låter ju bra.
 
Mikael_L
Utan att vara expert så är det väl främst hur bra dom håller färgen.
 
Jepp verkar ok. Tror de var gjorda av något annat material tidigare år.
 
Köpte Julas terassmarkis för 2 år sedan...funkar fint och har behållit färgen! Det är klart att det säkert skiljer mot en "riktig" markis...men å andra sidan kostar den en femtedel så mycket
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Låter kanon för det är ju inte polyester som det var för. Alltså är samma tyg som från de stora tillverkarna.
Blir att köpa i morgon.
 
Mikael_L
Jag bumpar igen.
Finns det någon fler med erfarenheter? :)

Oppe, tack för din input. :)
 
om markiser köp om du har tillgång till svarv o fräs till att börja med. allt från kina. finns inga reservdelar, väv. köp i europa ex. från dickson,sandatex mm. och aldrig motorer från kina. garantitid sen hej då. jag vet.
 
Jag har en motormarkis från rusta, vilket jag är nöjd med! Har inte haft den så länge så jag har ingen anning om hur den håller färgen!

Sent from my HTC Incredible S using Byggahus
 
Svärföräldrarna har köpt manuella markiser. Ända anmärkningen är att bandet till en av fönstermarksierna "fnasar" sig.
 
tror är snett monterat. är det utv. eller inv. drag. grundregel är använnd alltid lina inte band..mer delar som ska fungera och går inte dra lite snett om det krävs.
 
Några färska erfarenheter av Rustas markiser? Har de blivit bättre/sämre på senare år?
 
Vi köpte Rustas markiser ifjol. Både terass med motor och enklare fönstermarkiser. Det har varit helt okej tycker jag. Det enda som jag märker skillnad mot de vi köpte på Skånska Byggvaror är att de från Rusta är lättare. När fönstermarkisen är nedfälld så fladdrar den lättare i vinden. Det jag märkt skillnad på är att man förspänner de från Skånska med en vajer och det verkar man inte göra på de från Rusta.
 
  • Gilla
SamuelAlm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.