@grymmeoffe:
har du några fler erfarenheter från s510'an att dela med dig av efter 2 veckors drift?
 
Jo allt funkar bra har lagt in memory points nu så när han står i laddaren så gör han en 180 kör längs linan till vald memory point och där ifrån går han ut och börjar klippa är på det hela taget riktigt nöjd dock en sak att tänka på att om man skaffar en … hade ett mindre problem var ultraljuds sensorerna som inte gillade ett hinder jag hade vi kant tråden då när han indikerade på det hindret backade han och vände och kom över tråden dock så ordnade jag det utan problem så än så länge bara användar fel ;)
 
Låter som om du är nöjd. Stängde du av ultraljudsensorerna nu? Är väldigt sugen på en sån här. 6400:- är ju en vettig peng att testa om det funkar på min tomt.
Har någon provat den i backe?
 
Exakt jag har dom av kan ju iofs flytta linanan …jag har en ordentlig sluttning funkar bra vill du kan jag filma den situationen i helgen
 
Vore kanon om du kan filma det. På dina filmer hör man knappt maskinen, är den tyst så man kan sitta och fika i närheten? Verkar kniven hålla bra? Jag har en del tallkottar och smågrenar som blåser ner på gräsmattan. Klarar den sånt tror du?
 
Den är faktiskt riktigt tyst kniven är stabil nog inga problem med kottar för kniven återkommer under veckan helgen
 
Hej!
Har beställt en så den kommer nog om ett par veckor:confused:.

Såg att du gjort ett tak till din laddstation, läste även i manualen att laddstationen inte tål regn.
Har funderingar att placera min under altanen men kan inte komma på hur jag skall dra gränslinan, så den kommer ut på gräset igen.
Läste att du hade någon i släkten som hade vers.2 av klipparen, samt att du haft en landroid innan, hur är s510 mot dem?
// Henrik
 
Gör en ritning typ i paint så ska jag försöka hjälpa dig… jo version 2 var tjabbig i början men efter att dom uppgraderade kretskorten så går den bra men den är rätt högljud landroiden kör ju gärna in i allt som man inte dragit slinga runt men s510ans ultraljuds sensorer gör att det händer inte lika ofta annars är landroiden en bra klippare dock saknar den lite hastighet fast kniv ultraljudssensorer Samt lithiumbatterier …
 
power650 skrev:
Hej!
Har beställt en så den kommer nog om ett par veckor:confused:.
Varifrån beställde du?
 
power650 skrev:
, läste även i manualen att laddstationen inte tål regn.
Kan detta verkligen stämma:eek:
Det är trots allt något som är gjort för att stå ute typ jämt, och om den inte tål regn är den ju i princip oanvändbar...
Är själv på gång att köpa robot och valet står mellan Landroid M, Bosch Indego och denna s510.
Men om laddstationen ite ens tål regn går den ju bort illa kvickt.:thumbdown:
 
Min landroid ska inte stå oskyddad heller och varför säljer Husqvarna regnskydd hur tänkte du nu ;)
 
Jag tänkte att det är en utomhus-produkt och om den inte tål regn borde det följa med regnskydd som standard.
Trodde i min enfald att det var kompletta produkter man köpte, men det är det uppenbarligen inte...
Det borde tydligt framgå på förpackningen att man är tvungen att komplettera med regnskydd om det är ett krav.
Åtminstone jag tolkar all marknadsföring av robotklippare som om det är kompletta paket som säljs.
 
Förstår dig men robototen fixar regn dock ska laddstationen stå lite skyddad … dock inte jätte komplicerat tror färdigt tak kostade 1200:- när jag köpte min byggde dock ett eget för ca 400:-
 
Ja någon form av tak slänger man ju ihop på några minuter, tänkte mest att det känns lite osäkert om den inte tål fukt.
Jag får leta lite i respektive modells manual och se exakt vad det står om det, och dra mina egna slutsatser om vädertålighet utifrån det.
 
Lovar dig att fukt inte är problem dock ösregn speciellt när den laddar tex så du behöver inte oroa dig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.