Tja

Jag har tänkt måla om trappan & golvet på wc.
Jag har dock ingen aning vilken färg jag ska ha & hur jag ska gå tillväga. Behöver hjälp.

Jag vet inte heller om det är plastgolv el Linoeum. Hur sjutton vet man skillnad på det?
Ponera att vi skiter i svaret; Finns ngn färg/metod som funkar till båda? Så slipper det bli fel.

Vad kan vara en snygg färg till ett litet WC som i övrigt är vitt i färgen?
Trappan tänkte jag köra vit.

Men som sagt; Osäker på vilken färg jag ska använda & hur jag ska gå tillväga.
 
Jag skulle tro att golvet i badrummet är ett plastgolv & trappan linoeum. Men osäker.
Kan det verka rimligt/logiskt?

Har läst runt lite på nätet & funderar på att göra såhär (både trappa & badrumsgolv):

- Tvätta noggrant.
- Spackla, slipa (trappa)
- Skrubba upp ytan med fint sandpapper.
- Ngn typ av fästgrund. (Ska det vara ngn speciell?)
- Skrolla med ngn hållbar färg,vilken?

Ser det ok ut & kan man ´ha samma metod & material till de båda golven?

Hoppas på hjälp snart av er för jag ska sätta igång nu snart. Köper färg imorn är tanken. Behöver dock lite trygghet från er först.
 
Finns det ingen som kan hjälpa mig?
 
Hej,

Jag målade vår trappa med "Beckers Golvfärg plus" (den fanns på Bauhaus, och de sa att det eventuellt inte blir så bra......men vi är helnöjda och det funkar fint nu även efter ca 6 månader!)
.
Original var det någon typ av plast/linoleum matta som var blå...på hela stegen på trappan (räcken osv var i furu, laserade så det var vackert (?!???!??) rosa-skimrande!

Först slipade jag av stegen lätt med en slipmus, sedan tvättade jag noga och lät torka.

Sedan målade jag med liten pensel i hörn och kanter, därefter med en roller med låg diameter för att nå in i kanterna.
Man skall stryka flödigt, men pga av att det var en blå matta vi började med så "lös det igenom" något även efter andra strykning så jag fick stryka 3 lager...det var ganska mycket jobb.

Jag målade faktiskt även räcket och övriga delar på trappan med samma färg.
Vi blev hur nöjda som helst!
En liten bild på resultatet.
1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lycka till!

/R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.