D09
Och där rasade stolen..... Ha ha

märkligt att den går sönder efter alla år just nu efter en demontering
 
D09 skrev:
Och där rasade stolen..... Ha ha

märkligt att den går sönder efter alla år just nu efter en demontering
Vad gick sönder? Måste ju vara sånt du kan hitta på skroten för inte så mkt?
 
D09
Verkar vara en låsning på vänstra skenan. Ha ha stolen åkte bak när jag körde ha ha

ImageUploadedByByggahus.se1368030214.934156.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kolla biten i skenan, den andra biten ligger på stolsramen ( finns i sjön )

Ja, den där kan inte vara så avancerad o hitta :)
 
Kom nu ihåg att detta kan du inte lämna in....det kan inte felsökas med datorn..;)
Du kommer att bli en fullfjädrad bilmekaniker när du är klar med pårlan.:D
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Ha ha ha förmodar att det skulle bli "produktionsstopp" inne på verkstaden när datorn inte hittar felkoden på stolen, larmet ljuder, it supporten gråter och skylten "stängt" vänds fram i dörren ;)
 
Har biten gått av?
 
D09
Japp 😄

Men jag ska inte klaga, har ju varit med om värre 😊

Lite 556 är det löst 😉
 
Du å ditt 5-56...
Själv är wd-40 min favoritsmörja.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Använd sågkedjeolja ....den ger en god vidhäftning :p
Skämt o sido... är det en lös del som går att fixa på skroten ??
Eller går den at svetsas ihop ?? Hoppas du löser det så du får åka med bilen nu..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
He he tillfällig lösning för o komma hem var att köra in en penna bak i skenan så stolen stannade där, sen hittade jag delen som lossat och la bara tillbaka den framför den andra och då funkade stolen, men trafiksäker de vettefan.

Ja, kan man få tag på den lille delen så borde bilen vara grön igen men lättast är kanske o köpa hela skenan på skroten.
Bildelsbasen hade såna för 1000 lappen. Peugeot ville ha runt 5000 för det bytet så jag får trösta mig med det :)
 
För 5000kr får du en bil till ju..:) Om den är av metall kan du ju kolla om den går att svetsa ihop.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
För 5000kr får du en bil till ju..:) Om den är av metall kan du ju kolla om den går att svetsa ihop.
Min bil är ju ny snart ;)

Ny koppling
Fungerande esp
Nyare abs block
Ganska nytt avgassystem
Ganska ny jordkabel
Nytt batteri
Snart renoverad stolskena ;)
Snart bättre begagnad drivaxelknut ;)

Ska kolla, tror att det är gjutjärn.
 
Om du har nära en www.returbilen.se anläggning får du en hel inredning för 1000 spänn. En stol kostar 300. En skena borde vara billigare än så. Kollade den nära mig (kungsåra) men de hade ingen 206 inne just nu. Tänkte jag kunde skruva loss och skicka till dig.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Lite pinsamt av peugeot, det borde kunna punkta fast den med mig:n
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Kommer ihåg när jag var i moppeåldern o jobbade extra på en Saab verkstad, ägarn där var riktigt noga med kundservicen. Men den var ju lite mindre och mer mån av att kunderna kom tillbaka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.