Jag och min sambo planerar att bygga hus. Vi har kollat många olika husleverantörer men de som verkar passa oss bäst är vårgårdahus villa Nordgården.

Vi bygger på en mindre ort och tomten kommer att kosta oss 150 000:- ink allt.
Min fråga är nu ifall någon av er har bra/ dåliga erfarenheter av vårgårdahus och deras priser.

Är så tacksamma för svar!
 
Snälla ett svar!?
 
Inte hört något negativt jag kan komma på. Vad det nu kan vara värt :)
Hade en granne för ett par år sedan som jobbade som snickare med att sätta ihop deras byggsatser. Han tyckte att det var bra grejer.
Det är det enda jag kan komma på just nu.
 
Det lät positivt! Tack! Hör hört mycket dåligt om älsbyhus och hjältevadenhus så dom har vi redan sållat bort.
 
Ja, ett Älvsbyhus åtminstone, är ju inte riktigt samma sak som ett mer "riktigt" hus. Hjältevad har jag mindre koll på. Varit inne i Vårgårdshus visningshus om jag minns rätt, när de fanns på HusExpo i Tallkrogen. Iaf om det var de som hade ett Skogen där, det huset var helt ok, men det är ju ett tag sedan...
 
Vi var inne på att bygga Vårgårda ett tag, nu blev det en annan i slutändan, men de verkade helt OK i förhållande till priset.
 
En bekant menade på att man kan klara av att bygga för 10 000kr/m2!
tycker detta låter lite?
 
Ja det låter nog lite lite. När vi bad om offert från lite olika tillverkare på ett egenritat hus med lite extra krav på så låg priserna relativt jämnt.
 
Och vad skulle ingå i detta pris?
Markarbete?
Grund?
Stomme?
Montering av stomme?
All inredning?
Montering av all inredning?
Målning/tapet?
Allt beror på hur man räknar och vad man vill ha.
Gör du allting själv och köper det billigaste, så javisst :), kanske det.
 
Vi har tänkt såhär:
Gjutra egen platta
och fixa alla ytskickt själva.
att bygga med vårgårdahus den husmodellen vi vill ha skulle det kosta 2 245 000:- nyckelfärdigt (ink grund)
frågan är hur mycket man kan spara in om man då gör det tidigare nämnda själv.
Tack för alla svar förresten!
 
Vi valde efter lång tids jämförelse Vårgårda. Inget av detas husritningar utan vi hade en egensom vi jämförde med. Det huset ni hittat kan ni ta med er och begära offert från andra. Viktigt är att ha koll på allt i jämförelsen bara
Missfixtrix.com kan man följa oss ( vi är i startskedet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.