Fint hus!
Jag tänkte döpa vår till Shaun men blev nerröstad...
 
Såg nyligen ett avsnitt av fåret Shaun när det fått besök av en get, det var gräsklippare det.
Med inspiration från serien med Hälge så kallas vår för kotten pga sin makliga framfart över gräsmattan.

När en bekant kom och kallade den för kackerlacka, ja hon blev nästan portad.

Protte
 
Jag tycker att det är lysande att ha ett bo för gräsklipparroboten.

Hur funkar det att ha en get som gräsklippare?
 
pelpet skrev:
Hur funkar det att ha en get som gräsklippare?
Systemet med begränsningslinor ser lite annorlunda ut och vinterförvaringen är lite jobbig.
 
  • Gilla
Bezt och 8 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Systemet med begränsningslinor ser lite annorlunda ut och vinterförvaringen är lite jobbig.
Så stor är väl inte skillnaden? Något högre höjd på linan och något högre spänning bara. Vinterförvaring sker väl utan större problem i frysboxen. :cool:
 
  • Gilla
prototypen och 2 till
  • Laddar…
Tidsschemat lär vara svårt att ställa in. Men det är väl å andra sidan priset man får betala för att få finesser såsom automatisk gödsling.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Hur är det med klipphöjd? Har för mig att får mer eller mindre käkar upp gräsrötterna men har dålig koll på getterna.

Jag är halvseriös. Kan en get ersätta en gräsklippare?
 
pelpet skrev:
Jag är halvseriös. Kan en get ersätta en gräsklippare?
Frågan är väl också om den får (!) ersätta en gräsklippare? Här är det förbjudet att ha dylika djur på villatomten...
 
pelpet skrev:
Jag är halvseriös. Kan en get ersätta en gräsklippare?
Tänk , en gång i tiden var frågan den omvända :)

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
pelpet skrev:
Hur är det med klipphöjd? Har för mig att får mer eller mindre käkar upp gräsrötterna men har dålig koll på getterna.

Jag är halvseriös. Kan en get ersätta en gräsklippare?
Getter tycker bättre om sly än om gräs så det är nog bättre med får isf. Får bör man inte ha färre än tre så vips så har du en egen fårflock och innan du vet ordet av så finns det både får, ankor, getter, höns och kaniner på tomten. ;)
 
Mycket stiligt hus som inspiererar oss alla. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.