Hej!

Någon som vet vad det kan tänkas kosta att låta montera ett stuprör och hängrännor på burspråk på villa? Vi har fått en offert där materialkostnaden låter väldigt stor?!
 
Jag tror att din fråga är svår att svara på utan att veta förutsättningarna, dvs mått på burspråk m.m...
 
Det är ett litet burspråk, ett fönsterparti i köket med tak över. vet inte måtten men blir det så stor skillnad, menar du?
 
Nya krokar till rännan eller använda de gamla?
Om nya, vad ligger det för tak idag?
Konstiga vinklar, eller bara 90?
Hur många löpmeter hängränna?
Vad fick du för pris?
 
Ca 7 meter, tegelpannor på taket, vinklarna (4st) kanske kan kallas konstiga, ja. Det finns inga rännor idag dvs det som behövs måste köpas nytt.
 
Kanske att vinklarna måste måttbeställas och därför medför att kostnaden skenar.
Om allt hade varit standardgrejer, hade jag inte reagerat något nämnvärt på upp mot 2000 kr för material. Om nu det inte är standard, kanske det blir ännu mer.

Vill du inte delge vilket pris du fått?
 
Här kan du jämföra lite priser på hängrännor, stuprör och diverse tillbehör:
http://www.bygghemma.se/utomhus/tak/takavvattning/

Kan dock inte svara på i fall deras priser är höga eller låga, men det kanske kan ge en liten fingervisning av materialkostnaden för ert projekt.
 
Hmm, tvivlar på att vinklar måste måttbeställas men ska höra efter. Material och transport (inga långa transporter) 5500 kr. Låter ganska dyrt?!
 
Hmm, låter som ahsellspriser utan rabatt
 
Be dom att specificera vad som kostar vad?
Vill dom inte tycker jag att du vänder dig till någon annan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.