Hej!

Jag håller på att renovera i vårat vardagsrum. Efter att ha köpt golvlister så bestämde jag mig för att limma dessa mot de två betongväggar vi har i rummet och spika mot de två gipsväggarna.
För att få listerna platt emot väggen så behövde jag någon form av vikter, det är nu det blir spännande.
Utanför huset så hade vi lite stenblock liggande som var perfekt vikt på :) utan vidare eftertankte så bar jag in stenarna i huset och använde som vikt. När jag dagen efter slyttade stenarna så var det ett 50-tal små kryp (såg ut som typ löss) de har antagligen levt ett fridfult liv i stenarna utanför huset.

Så frågan är Vad gör man åt detta? Hoppas på att de som fanns var kvar under stenarna eller river upp parkettgolvet för att vara på den säkra sidan? De borde ju inte trivas inne för då skulle de krypaöver tröskeln vid vardagsrumms dörren eller?

Mvh
Nervös första gångs husägare.
 
Förmodligen inga problem. De kommer säkert att dö ut. Skulle du upptäcka att "populationen" ökar eller att de vägrar försvinna kan du kontakta ditt försäkringsbolag. Skadedjursbekämpning brukar ju nämligen ingå i de flesta hemförsäkringar (utan självrisk).

Ett tips till nästa gång du skall sätta upp lister:
Använd smältlim tillsammans med konstruktionslimmet. Smältlimmet stelnar på några sekunder och håller listen på plats under tiden konstruktionslimmet torkar. Detta kommer att eliminera behovet av att släpa in tunga stenblock som det bor löss i. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.