Såg att Festool har ett fint stativ med rullskenor för lådorna. Blev lite inspirerad av detta så med ett par 60cm rullskenor från Fultema, lite MDF och en halv dags snickrande har jag lådor för lådorna. :)

Den ena är för CXS och den andra för skruvar mm. De är gjorda så de går att dra ut och öppna helt med lådan kvar i vagnen. De har ingen botten så de inte skall samla skräp. Ev blir det en till under den till höger.

Festool drawers.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snickarmästaren och 7 till
  • Laddar…
Ser mycket prydligt och välgjort ut! :)
 
Måste du lyfta ur lådorna för att öppna dem? Ser inte ut att vara helutdragsskenor.
edit: läser noggrannare nu att du har 600-skenor vilket borde räcka för att få lådorna tillräckligt långt ut. Blir lurad av bilden...
 
Redigerat:
En Sysport i bredare format, stiligt :)
 
Tack!

På bilden är de inte helt utdragna, de går att dra ut 10cm till så de går att öppna utan att man behöver lyfta ut dem.
 
Snyggt ! Om man vill spara cm så kan man vända kortsidan mot fronten .
 
Vänder du dem den vägen kommer du inte att kunna öppna lådorna utan att lyfta ut dem. Det är precis så det går med 60 skenorna. Kan också bli lite meckigt att lyfta ur dem då en liten del kommer att vara kvar under bänken.

Det är säkert inte den mest utrymmesnåla lösningen, men det är väldigt enkelt att komma åt verktygen i dessa två lådor.

(Skall ta en ny bild med lådorna öppna, det är nog det som är mest intressant.)
 
Du får ju givetvis skaffa skenor med fullutdrag om man ska vinna någon på att vrida Systainern med kortsidan utåt. Har båda varianterna i mitt snickeri, kan knäppa lite bilder om jag kommer ihåg det.
 
så här blev det . 021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gotland85 och 2 till
  • Laddar…
Ruskigt proffsigt!!
 
Snyggt!
Jag snabbkollade och det verkar fullt möjligt att få in 2st (av tunnaste L-boxxen) i utrymmet ovanför CTL26an som står under bänkskivan i garaget. :)
 
Proffsigt och snyggt!
Men har en nyfiken fråga, kan du använda tvingarna i eller tar du ut översta hyllans låda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.