Ska laga en del putsskador i källaren med KC-bruk. Framförallt de nedre delarna då det är mest skador där. Källaren är nydränerad. Väggarna är förmodligen målade med plastfärg, men jag vill inte riva ner allt som sitter bra. Tänkte måla över med en diffusionsöppen silikonfärg sedan. Det jag undrar är om man innan målning kan slamma över hela väggen med bruk eller annat för att få en jämn struktur innan målning?
 
Jag undrar samma sak nu :) nån?
 
Ska du slamma över befintlig målad vägg ?
 
Ja, den är delvis målad av förra ägaren :/ men sen är den vit i resten av källaren. Huset är byggt 48 och det har inte gjorts något sen dess annars, tror jag.
 
Ok hur sitter den befintliga färgen och är källaren fuktfri ?
 
Den verkar sitta och torrt har jag det i källaren. Men jag har funderingar att sätta vävtapet i ett rum istället för att försöka laga putsen där då tidigare ägare målat 1/3 av rummet med vanlig väggfärg, dvs inte en silikatfärg.
Sen om vävtapeten släpper så får jag putsa om då isf.
 
Den verkar sitta och torrt har jag det i källaren. Men jag har funderingar att sätta vävtapet i ett rum istället för att försöka laga putsen där då tidigare ägare målat 1/3 av rummet med vanlig väggfärg, dvs inte en silikatfärg.
Sen om vävtapeten släpper så får jag putsa om då isf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.