Jag är ute efter en öppen mjuk väska, typ Stanley´s Fat Max för att kunna ha verktyg och div småsaker i, så man slipper springa fram o tillbaka med grejor när man vill packa ihop och ta det lugnt efter ett dagsverke...:mad:
Tyvärr stirrar man ju sig blind på ett märke...men vad finns det mer att tillgå???
eller är denna "bäst" i sin prisklass???
Jag tänker mig denna lösning som en "akutväska" när man ska fixa något......dvs man laddar den med det man behöver för stunden och tömmer den när man är färdig

8872856977438.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Kika på Snickers verktygsväskor. Lätta med mjuk foppatoffelbotten och fällbart handtag. Finns lite olika varianter, bl a som du kan bära på ryggen som en ryggsäck.

0ztq328qxywpnbm9jcjtwg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har köpt mina på jula, men har inga erfarenhet från andra så jag vet inte om de är bra eller dåliga egentligen. De har dugit åt mig åtminstone. Typ sådana här. Jag har tre stycken, en för olika ändamål...
 
Har också julas modell, funkat över förväntan i ett år iaf
 
Ja kör den lilla FatMax varianten och det sväljer en hel del - Dock kan jag tänka mig att man får mer översikt i den större som du länkar till i första inlägget. Inbland är det en enda oreda i min...
7931_prev.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag var inne på Jula i Jönköping i lördags för att köpa en sådan, fick till svar att den va slut o hade utgått ur sortimentet.....(fast det visar att den finns i lager)
Har dock inte prövat att beställa den via nätet.....


Edit: Ehhh, det går inte beställa online, har jag missat nåt om Jula.se ??? :(
 
Redigerat:
Remne skrev:
Edit: Ehhh, det går inte beställa online, har jag missat nåt om Jula.se ??? :(
Ja att de inte kör postorder längre utan bara butikerna... :)
 
Jag kör med en gammal Konsumkorg. billig, lätt, stapelbar. Dock kan ju småskruv ramla ut, men sågspån KAN ramla ut.:)
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Har en ursköljd tapetklisterhink som jag tänkt ha som 'väska' när man ska ha med sig lite handverktyg, skruv och/eller klammer.
Kan nog vara i minsta laget men får duga ett tag till. :)
 
danielandersson skrev:
Ja att de inte kör postorder längre utan bara butikerna... :)

Tänk vad man får reda på, jag som är club-medlem o allt....;)
 
När du köpt den öppna lådan, så letar du upp en bit kapellväv. Skär till den så att den är +5cm mot väskans mått och ligger som ett tak över väskan och skär upp ett litet hål vid handtaget på bärstången (så handen går ned)

Och nu kan du göra en snabb sprint mellan bil och hus i ösregn :)


edit:
Jag letar efter en väska, stängd eller öppen som är 650mm invändigt.
Så en XT2600 och en 26" kofot går ned utan att sticka upp.
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
slacker skrev:
Ja kör den lilla FatMax varianten och det sväljer en hel del - Dock kan jag tänka mig att man får mer översikt i den större som du länkar till i första inlägget. Inbland är det en enda oreda i min...
[bild]
Jag har en sådan för de verktygen som jag använder oftast. Fungerar suveränt.

Verktygen som jag inte använder så ofta ligger i en verktygsvagn.
 
Jag har en sån där stor Stanley Fat Max hemma, har haft den i typ 3 år.
Håller bra men känns lite opraktisk.

Min favorit är Facoms väskor, har modellen utan sågfack i jobbet men dom har ju även denna som kan passa bättre till bygg.
Brukar finnas till bra pris på ebay.
torba-facom-narzedziowa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spann_7_liter_1096.jpg
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.