Hej,

Jag har plöjt lite information kring det här med villalarm och kommit fram till några saker och om någon vet ett larm som uppfyller "kravspecen" så vill jag gärna ha tips för jag hittar inget lämpligt.

- Jag behöver ett larm som är trådlöst i den meningen att alla sensorer, knappsatser, sirener etc ska vara trådlösa. Det är nog bästa lösningen med tanke på hur huset ser ut.

- Skulle även vilja att larmet kommunicerade via internetuppkopplingen i första hand och över GSM i andra hand. Det får gärna ha stöd för någon trevlig app som larmet kan kommunicera mot.

- Det ska inte vara kopplat till någon larmcentral, larmet ska göra oväsen (tjuta/blinka) och larma några valda nummer.

- Det ska kunna hantera "taggar" för av/pålarmning.

- Det ska helst kunna kopplas ihop med Z-wave på något sätt.

Finns detta? Just nätverksuppkopplingen har jag svårt att hitta men för mig känns det vettigast i dagens läge att ha som "primär" kommunikationskanal då det ger en flexibilitet kring hur man vill koppla upp det fiber/adsl/3g etc..
 
BigR
Powermaster 10 med powerlinkmodul och reläkort PGM-5 kanske kan vara något?
 
Siemens SPC

App, trådlöst (inte knappsatserna dock), taggar, GSM, Nätverk, "vanligt" tele mm mm mm

sök och läs lite, det är ett grymt larm ...
 
BigR skrev:
Powermaster 10 med powerlinkmodul och reläkort PGM-5 kanske kan vara något?
Jag såg i någon tabell att powermaster inte var kompatibelt med powerlink?
 
KristoferL skrev:
Siemens SPC

App, trådlöst (inte knappsatserna dock), taggar, GSM, Nätverk, "vanligt" tele mm mm mm

sök och läs lite, det är ett grymt larm ...
Jag har försökt läsa om SPC men det är lite lätt rörigt med alla tillbehör och vad som passar ihop. Någon sida i UK verkade ha ALLT men i en (o)ordning som krävde att man visste vad man sökte för att få ihop det.. Om det inte finns trådlösa knappsatser så blir det väl lite svårt att få huvudenheten på behörigt avstånd från ingången? Om man inte drar trådat då... Några tips på modeller som är prisvärda att bygga kring?
 
BigR
Ja, jag har sett kompatibilitetstabellen, men fattar inte varför den är undantagen. PowerLink-2 används uppenbarligen till Powermaster 10.

http://www.klsab.se/att-kopa-larm-tank-pa-detta/49

Själv valde jag bort powerlink-2 eftersom SMS-styrningen som ingår m GSM fyller alla mina behov.

Ring och fråga någon åf hur det ligger till.
 
Mr9 skrev:
Verisure kan du aktivera via minasidor utan att betala abonnemang visserligen ingen GSM då men alla funktioner du önskar finns. [länk]
Ska man köpa det larmet som du länkar till genom annonsen så får man räkna med att kostnaden för installationen är skyhög. Verisure tillåter dig inte att installera larmet själv om du (som det står i annonsen) tidigare är kund hos dem. Litet av ett moment 22. ;)
 
Du kan och får montera larmet själv så länge det ej skall kopplas till utryckningsavtal. Kolla deras hemsida om "do it yourself".
 
DSC PC1616, 1832 och 1864 är hybridlarm med möjlighet till både tråd och trådlös inkoppling av sensorer. De har dessutom (utan egen erfarenhet) en av de bästa plugin:en till MiOS (Vera 3 & Vera lite) dvs integration med Z-wave. Jag hoppas på att få till en sådan inkoppling då tid finns.
 
Seflora skrev:
DSC PC1616, 1832 och 1864 är hybridlarm med möjlighet till både tråd och trådlös inkoppling av sensorer. De har dessutom (utan egen erfarenhet) en av de bästa plugin:en till MiOS (Vera 3 & Vera lite) dvs integration med Z-wave. Jag hoppas på att få till en sådan inkoppling då tid finns.
För integration med Vera behövs en nätverks-integrationsmodul. De flesta kör med Envisalink 3 (vad jag sett iaf) och finns att handla på http://www.eyezon.com
Slutpris med frakt kring $150 (exkl. tull)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.