Äntligen fann jag namnet på maskinen jag eftersöker, men kan inte hitta var jag hyr en.
Ringde Cramo, men de hade ingen och när jag googlat runt verkar det inte som någon annan heller har.
Hittade var man kunde köpa en för 8000, men det hade varit lämpligare att hyra en.

Så om ni kan leda mig i rätt riktning eller kanske rentav äger en och vill hyra ut den så hade jag varit mycket tacksam.
 
Hyrman, Ramirent... Blocket under tjänster.
Är det en vertikalskärare du söker eller ska du skära av svålen på gräsmattan ?
 
Hej o tack!
Jag skall skära av svålen som du skriver om det betyder att hela gräsmattan skärs av vid rötterna så den kan rullas ihop o fraktas bort. En vertikalskärare är inte det som jag förstått att jag behöver utan en gräsmatteskärare för detta ändamålet, men det namnet ger inte många goda träffar på Google. Jag skall ringa runt till de företagen du nämnde och hoppas på att jag har lyckan med mig. Tack än en gång!
 
Vertikalskärare har knivar som skär gräsmattan för luftning och borttagning av gammalt gräs.
 
palatset skrev:
Vertikalskärare har knivar som skär gräsmattan för luftning och borttagning av gammalt gräs.

Ok, så det är en vertikalskärare jag skall ha? Skär den upp gräset i rullar alltså?
Tack!
 
Nej, den använder du på våren för att lufta en befintlig gräsmatta som skall bli fin igen. Den gör inga rullar av gräs så be INTE om en vertikalskärare, för då blir det fel. :)
 
Åh, toppen!
Tusen tack!!
 
Jag har en Stiga VB 40 PRO för uthyrning :)
 
Dagwood skrev:
Hej o tack!
Jag skall skära av svålen som du skriver om det betyder att hela gräsmattan skärs av vid rötterna så den kan rullas ihop o fraktas bort!
Avhyvlad gräsmatta ger utmärkt kompostjord! Onödigt jobb att först frakta bort och sedan åka och köpa plantjord i påse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.