hallo

jag undrar om det är någon som kan hjälper mig för att jag hade en besiktning hemma. vi sälja sommarstugan och anicimex har hittat för högar fuktvärde i badrummet. vi köpte huset 3 år sedan och tyckte att badrummet se hyfsat utt. finna kakel och klinker som är max 6 år gammal.

nu har vi alla fall kontakt till trygg hansa men vad tror ni kommar dem att säger? om få någon ersättning????????

desutom skrev han so här:

golv sovrum är ojämn/lutar
för att konstatera orsaken till och omfattningen rekomenderas att en konstruktör kontaktas för att utföra en fördjupad undersökning.

det är ända rummet han påpekar och jag tycker inte att något är ojämn. det är ett 40 tals hus med källare och vanlig trä gol. vad kan det betyder? vad menar han med konstruktör? vad ska det vara för skador? jag tycker som sagt inte att det ojämn.

tack så mycket för allt hjälp.

hälsningar

alex
 
Hej, att ytskiktet ser fint ut säger ju inget om underlaget, tätskiktet som ska skydda mot fukt är ok. Om tätskiktet är dåligt blir det fuktigt hur fin ytan än är. Hos försäkringsbolaget får man bara hjälp om man har en skada. Förhöjda fuktvärden måste ju inte innebära att det blivit en skada. En annan förutsättning för ersättning från försäkringsbolaget är att arbetet är fackmannamässigt utfört.

Anmärkningen i sovrummet hade jag tolkat som att man behöver kontrollera bjälklaget under , men det är väl upp till en ev spekulant på fastigheten att göra de fördjupade undersökningarna både i badrum och sovrum. I synnerhet om ni talar om de anmärkningar som besiktningsmannen lämnat.

/C
 
O
Jag är skeptisk till att göra fuktmätningar i badrum. Då det inte alls är konstigt att det är fuktigt i ett badrum. Kakel är inte ett tätt material, därför kan det komma in fukt bakom plattan.
Ta det bara lugnt! finns ingen anledning till oro.

Sälj sommarstugan som du tänkt. Berätta för mäklaren att AntiClimax hade lite att fundera på gälllande badrummet....
 
hej

idag kom det två olika byggföretag och försäkringens besiktningsman.

ingen hittade förhöjder fuktvãrde dem tittade även på golvet och kontrollerade med vattenpasset. även här har dem inte hittad något fel. golvet är hur rakt som helst.
ett företag sa rakt utt att de inte hitta något fell och att de inte vet hur han har tänkt.

jag försökte att nå anticimex besikningsman men han svarade aldrig på telefonen. man blir lite sur med tanke på att besiktningen gick till 15000!!!!!!!!

vet någon om jag kan säger emåt derras besiktning. den manen har gjord fel på min bekostnad.

hälsningar

alex
 
Anticimex i ett nötskal. Själv körde jag iväg deras besiktningsman från min tomt då han inte visste vad han pratade om. Han var utsänd från försäkringsbolaget.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.