Tackar, för er input!

Fått in förslag från vår HQ försäljare och dem föreslår två 2 st 330X. 330X är en ny modell med lite nya finesser med GPS, gräslängdsavkänning mm, vad tror ni om denna modell?

Hur är prissättningen på HQ program, finns det prutmån på deras listpriser? Mängdrabatt om man köper två???

Kommer vi bli trötta dessa maskiner då de båda två kommer att gå 24/7?

/Daniel
 
kolla med robomow. jag har en kompis som har jättestora trädgårdar med mycket naturtomt där två robomow tuggar. billigt pris kan du få hos tex Christian Cederroth på öland. christian@segerstadsfyr.se 0485-664062
 
pd_jansson skrev:
Fått in förslag från vår HQ försäljare och dem föreslår två 2 st 330X. 330X är en ny modell med lite nya finesser med GPS, gräslängdsavkänning mm, vad tror ni om denna modell?

Hur är prissättningen på HQ program, finns det prutmån på deras listpriser? Mängdrabatt om man köper två???

Kommer vi bli trötta dessa maskiner då de båda två kommer att gå 24/7?

/Daniel
Jag ska hämta min 330x på fredag, priset jag fick var 24900:- och då ingår också ev. extra kabel som jag kommer behöva. Jämfört med vad min förra åkgräsklippare kostade (Stiga Park) så känns det inte så farligt.
Enligt säljaren råder fri prissättning, så det är upp till dem hur mycket de släpper på priset.

Med en garanterad ljudnivå på 58db för 330x kommer du inte märka av dem så mycket, dessutom kommer de antagligen inte behöva gå dygnet runt. När du räknat av ytan för hus och grusvägar mm kommer du ha stor marginal, det går bort mer än vad man tror.

Jag har ingen erfarenhet från robomow men en arbetskamrat har en som han är nöjd med men han säger att den är mycket högljudd vilket kan vara värt att ta med i beräkningen.
 
Hej!
Efter en del funderande har vi slagit till på två stycken 330X. Det verkar inte finnas så många 330X till försäljning så min handlare fick jaga lite.

Installation kommer enligt plan att ske imorgon onsdag! Spännande och se hur detta går!

Några som har installerat sina 330X än? Problem eller annat att tänka på?

/Daniel
 
Jag har en tomt på 8500m2 och lite mer än hälften är gräsmatta så minst 5000m2
Där nöter en wiper one , den klarar det men regnar det några dagar så brukar gräset hinna ikapp... dock har jag bara 1st standard batteri men funderar på att komplettera.

Jag har den gamla modellen som inte är borstlös.
 
Redigerat:
Hej pd_jansson!
hur fungerar dina två 330x?
har idag själv beställt två st och får dessa installerade på torsdag nästa vecka.
något som du tycker jag behöver tänka på eller vara observant på när de kommer och installerar?
/Henrik
 
Hej Henrik!
Jotack dem tuggar på! Till en början fick dem jobba 24/7 men nu går dem bara ca 10h och det fungerar kalas. Tomten är lite knepig med många tarmar och grejer men allt är välklippt och fint.

Vi har varit lite elaka mot åtminstone den ena klipparen som har fått korsa en grusgång med stålkanter och även vända ute i gruset och det är kanske orsaken till att vi har haft lite problem med knivtallriken (bytt två ggr då muttern som man skruvat kniven i lossnat).

GPS, funktionen är dock lite överreklmared tycker jag. Jag trodde den skulle nyttjas mera, nu används den enbart för att bestämma var den ska kliva av guideslingan på väg ut från laddaren (den vet var den varit och kör längs slingan till den kommer så nära den yta som blivit minst klippt som möjligt). Ev. hjälper den till vid passagehanteringen också?

Jag hoppades att skulle tex hitta hem utan guideslingor, köra ut från laddstationen till den yta som behöver klippas utan guideslinga, att den kunde välja utfallsvinklar (när den vänder vid begränsningsslingan) för att komma till en yta som behöver klippas mm men det kanske är grejer som kommer senare?

Angående installation, fundera på lämpliga platser för laddstation (skugga, el, plats på klippytan mm). Vi har ju våra går över hela (i princip) tomten inkl grusvägarna och det gör att det inte finns några robotfria ytor (kan vara svårt med bilparkering, barnens leksaker etc.) men jag vet inte om du har samma problem? Kommer ni att märla eller gräva ner kablarna? Vi märlade och det positiva med det är ju helt klart att det är lättare att flytta om (svårt att tänka på allt på en gång) men å andra sidan har ju klipparen klippt av tråden på några ställen där den inte var bra märlad.

/Daniel
 
Hittade tråden och bumpar. Hur har det gått för er med stor tomt och två klippare?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.