Hej! Har köpt en lägenhet som redan är ombyggd 2:a till 3:a. Lilla sovrummet är dock för litet. Se vänstra bilden hur det ser ut nu och högra som jag tänkt bygga om till. Ser det helt galet ut? De väggar som jag vill ta bort är ej bärande. För min del så är det helt ok, jag vill ha ett vardagsrum med inga irriterande solreflexer i tv:n. Vardagsrummet blir alltså direkt till vänster om köket. Nya sovrummet blir längst upp till vänster. Frågan är dock den dan man ska sälja, är det troligt att någon annan vill köpa.
planlösning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
förslag på ny planlösning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ta ett snack med mäklarn innan du går vidare. Jag har för mig att en trea betingar ett betydligt högre pris än en tvåa i Stockholm.
 
pelpet skrev:
Ta ett snack med mäklarn innan du går vidare. Jag har för mig att en trea betingar ett betydligt högre pris än en tvåa i Stockholm.
Det kommer ju fortsätta vara en trea...

Jag gillar din planlösning bättre än den gällande. Dock svårt att se hur stora rummen är, plats för ordentligt matbord i ät avdelning och tv-soffa i tv avdelningen?

Sätter man tvn på väggen mot det nya rummwt ser man väll ut genom fönstret från soffan?

Vissa kanske tycker tv delen blir för mörk, själv gillar jag dock det dp film/tv avnjuts bästa i den belysning man själv väljer.
 
Hmm.. jo det är ju fortfarande tre rum.

Jag hade sett det som en rejäl försämring då man får ett mörkare vardagsrum och sämre förvaring. Jag vill ha det ljust och luftigt, och skulle jag vilja se film i mörker så köper jag mörkläggningsgardiner på IKEA för några hundralappar. Jag ser vardagsrummet som ett rum främst för umgänge, inte TV-tittande. Samtidigt störs jag inte av att ett sovrum är litet (barnrum/gästrum). Det går att hantera med någon smart loftsängslösning.
 
Jag gillar ditt förslag om man gör ett tillägg - sätt in ett ljusinsläpp i väggen mellan din vardagsrumshörna och nya föreslagna sovrummet (antingen högt upp, eller med mattglas eller dylikt, så man inte ser in i sovrummet).
 
Hej! Här kommer ett förslag :) planlösning2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag kan tänka mig att köpa :D

Både ditt eget och Big Mikes förslag ser bra ut. Jag skulle placera soffan i hörnet längst in hur som. Ljusinsläpp vid tak som b8q är inne på är en bra förbättring av ditt förslag.
 
Jag tycker TS förslag ser jättebra ut, eventuellt med tillägg av en köks-ö, så att du kan sätta in kyl/frys som högskåp i L-et nånstans. Allrum i vinkel är inte alls fel.
 
Jag hade valt big mikes förslag "alla dar i veckan"!!!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Linska skrev:
Jag hade valt big mikes förslag "alla dar i veckan"!!!
Instämmer!

Måndag till söndag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.