bobas skrev:
Jag har lämnat igen oanvända saker på Biltema utan kvitto.. Inga problem.
jo men det har även jag dom vet ju skillnaden på oärliga o ärliga
 
Elkludde skrev:
jo men det har även jag dom vet ju skillnaden på oärliga o ärliga
Hur vet man skillnaden?
 
Andy78 skrev:
Hur vet man skillnaden?
Efter ett antal år som kund blir man känd
 
Elkludde skrev:
Efter ett antal år som kund blir man känd
Ok Men då pratar vi ju inte generellt längre.
 
Andy78 skrev:
Ok Men då pratar vi ju inte generellt längre.
Nä mitt svar var inte så klokt om man tänker ,men jag tror dom känner igen dom som brukar dra vals vid återlämnande
 
À propos öppet köp, läs det här:
[h=1]Obegränsad returrätt[/h]
Du har obegränsad rätt att returnera varor som köpts från WhiteAway.se så länge du returnerar varan i samma skick och mängd som du fick den, dvs oanvänd och i originalförpackning. Om du vill returnera ett oanvänt objekt fyller du i vår returformulär.
Du hittar mer information om returnerings möjligheterna samt retuformulären här.

=======================================
Det är ett citat från http://www.whiteaway.se/
http://www.whiteaway.se/returret-usp/?fancybox=true



Inget snack om varken 7 dagar, två veckor eller något annat.

Heders år en sådan leverantör!
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Här har vi en till =)
ImageUploadedByTapatalk1366632967.852022.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Elkludde skrev:
Nä mitt svar var inte så klokt om man tänker ,men jag tror dom känner igen dom som brukar dra vals vid återlämnande
Min egen erfarenhet efter ett par år bakom kassan är att ju finare bil och kläder, desto större sannolikhet att man försöker blåsa personen bakom kassan.

Det är väl så man blir rik :D
 
Kundservice kostar. Välj en annan butik om Biltemas service inte passar men klaga då inte på att det blev dyrt.

Sedan tycker jag det är fel att jämföra ett köp av en cykel från Biltema med ett från Sportson, tittar man på hur de olika företagen beskriver sin verksamhet ser man en tydlig skillnad. Biltema pratar pris och Sportson om kunskap och kvalitet. Lite som att köpa en Dacia för 100 tusen och undra varför den inte har alla funktioner som en Mercedes för tre kvarts miljon har...
 
D
Aha. Så nu är Biltema har kortat öppet köp så sänker de samtidigt samtlga priser? Visste inte det....
 
Kan rapportera att 8 dagar fungerade utmärkt :)
 
DIY_freak skrev:
Aha. Så nu är Biltema har kortat öppet köp så sänker de samtidigt samtlga priser? Visste inte det....
Eller så har man lägre prishöjningar än vad som behövts för att kontra ökande omkostnader... Och en del av omkostnader kanske blir mindre med kortare öppet köp.
 
Redigerat:
Titta bara igenom tråden snabbt i början....sen började sånt där pk miljötjafs, men till saken.....är det bara fruntimmer i tråden eller? Vilken person av manligt kön köper något man inte vet om man behöver? Antingen har man koll på vad man behöver, går till aktuell butik, köper, åker hem och monterar/använder (kvinnor vet inte vad dom vill ha utan går i typ 10 butiker, 1 timme/butik och skrotar, köper något, sitter ytterligare en timme hemma och glor på saken för att sedan komma på att den ska lämnas tillbaka) eller så går man in i en butik med intressanta elektroniska prylar/verktyg o maskiner köper något vare sig man behöver eller inte och ANVÄNDER!!!!!! alt lägger på lämplig hylla för framtida bruk. Öppet köp?? blaha blaha......garantier, ja det är ju en annan sak. ;)
 
  • Gilla
olzon och 2 till
  • Laddar…
D
Fjantigt... Har väl inget med man eller kvinna att göra. Själv köper jag gärna lite extra material inför ett projekt för att vara säker på att det inte tar slut mitt under arbetet. Det kan ta både 1, 2 eller 3 helger innan en del projekt är klara. Du får tycka vad du vill om det och blaha blaha, men jag bryr mig inte speciellt mycket om vad du tycker. Däremot bryr jag mig om Biltema låter mig lämna tillbaka överblivet material efter 1, 2 eller 3 veckor och därför kommer jag inte handla hos Biltema i samma utsträckning. Det bara är så, och inget du behöver ha några synpunkter på, eftersom det inte är relevant.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Hoppsan.....PK tog visst överhanden och den lilla blinkning i slutet av inlägget ignorerades....jaja...sover du bättre efter att fått gjort en ståndpunkt så ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.