M
Såg den här när jag sökte på träningspool/spa-bad på nätet. Verkar ju underbar! :) Frågan är, är det någon här som har en eller har provat/sett en? Finns de att köpa Sverige/Europa tro?

http://www.endlesspools.com/swim-spa-specifications.php

[video=youtube;4NV99i8Bmzk]http://www.youtube.com/watch?fv=4NV99i8Bmzk[/video]
 
T
I slutet av videon säger ju snubben att dom "ships worldwide!"!
 
M
tank77 skrev:
I slutet av videon säger ju snubben att dom "ships worldwide!"!
Ja, men det innebär 1) massa fraktstrul och 2) tull. Inom EU är vi ju förskonade från tullen och frakten blir ju betydligt smidigare. :)
 
Förstår inte riktigt vitsen med att mixa en pool och ett spa.

Simtränaren finns att köpa till vilken pool som helst och då får man ju även en pool att bada i på köpet.
Ett spa-bad är ju en annan grej med högre vattentemp och ett annat syfte.
 
M
Hm, har iof inte tänkt på att söka en simtränare. Ska göra det. Vitsen är väl att den här inte använder jets utan brett jämt flöde. Har man pool är det kanske möjligt att köpa simtränare, annars är det väl bra att ha ett lite större, uppvärmt spa-bad?

Man kan väl säga att det är skillnad på ett "spa-bath" och "hot tub" där den senare är sådär jättevarm.nhär har vi ju ofta både i ett, men för att tränana, vila, massera behöver det väl inte avara kokhett...
 
Redigerat av moderator:
Att ha en sådan anläggning utomhus i Sverige är nog inget som skulle funka.
Men som inomhusgrej skulle det faktiskt vara intressant för den som är sugen på sådant inne.
Edit: Nu ser jag att tråden ligger i badrumsforumet och inte i poolforumet så du kanske tänkte inomhus hela tiden :)
 
M
Ja, inte utomhus. Sverige är ju för kallt största delen av året! Vi tänkte oss ett "poolhus" till nybygget - eller snarare bygga en stuga att bo i under bygget, sen installera en sån där Endless Pool (eller motsvarande) i den stugan.

Sen såg jag en grejj som inte var så kul. El: 60A 220v enfas.. Jag skickade en fråga till företaget om det går att värma upp med extern källa (varmvatten från tex flvp, bergvärme, solpanel, mm). Får se om de svarar.
 
M
Kan moderator flytta denna tråd till pool-forumet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.