[h=2]Har problem med min diskmaskinsavstängare Damixa art.nr. 48408.

Den blinkar grönt och blått ca 15-20 upprepningar (svårt att hinna med att räkna).

Den lilla info som finns påtalar att det är batteriet som behöver bytas. Det nuvarande batteriet har gott om kraft kvar men jag har trots detta kontrollerat med två nya batterie. Samma sak händer det bara blinkar.

Jag har kontrollerat allt som står i användarinfon. Vattentillförseln är ok, filtret är bra och jag har plockat bort + - polerna från ventilen. Även om polerna på ventilen ar från så lämnar den samma felmeddelande. Detta tycker jag är väldigt konstigt. Det innebär ju att den inte känner av om kretsen är sluten eller ej.

Den har fungerat i 2 månader och det är elektriker & VVSare som har installerat från början.

Jag undrar om det är någon förutom jag som har haft samma strul?

[/h]
 
På batteriet går det ju inte att koppla fel, men har du kollat så att inte polerna sitter fel på ventilen?
Om inte felet ligger där så bör du kontakta Damixa. De har haft problem med en sändning, men det var runt årsskiftet om jag inte kommer ihåg fel. Är din från det partiet så lär de skicka en ny.
 
Hur gick det med blinkandet?

Jag har samma fel nu

Med vänlig hälsning,
Anders
 
Även jag har samma problem. Testade att byta batteri. Har ni kunnat lösa det?
 
Hej

Jag pratade med damixa som genast skickade en ny, KANONSUPPORT :)

Den som var nytt (synligt i alla fall) var att dom rekommenderade litiumbatterier med en liten klisterlapp på batterihållaren.

Jag bytte allt för säkerhets skull
 
Hej, fick precis samma problem. Min fråga är - var sitter batteriet någonstan? Lite knepigt att komma åt eftersom knappen sitter bakom hon. Och vilken typ av batteri är det?
 
Fick di ngt svar på var batteriet sitter och vilket det ska vara?
 
R Ryltan skrev:
Fick di ngt svar på var batteriet sitter och vilket det ska vara?
Ja, det sitter i sladden under bänken. Var lätt att byta själv. :)
 
Vad för batteri?
 
Kommer inte ihåg. Har flyttat sedan dess så jag kan inte kolla heller.
 
Fixat. 9 v. Tackar hur som helst! Bara att skruva av botten på batterihållaren.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.