Tänkte skapa en liten tråd om mitt bygge ifall intresse finns:) Började nu i helgen med att ösa ut ca 10 ton grus då jag hade mätt lite fel då vi la ut 0-90 grus förra säsongen

Photo 2013-04-19 12 37 34.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Märker ut var reglarna hamnar på ett ung

Photo 2013-04-19 17 22 01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då jag inte hade en laser denna dag la jag gruset längst med för att lättast kunna få ut ungefärlig höjd
Photo 2013-04-20 17 40 56.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror ja va uppe i ca 90 skottkärror här
Photo 2013-04-20 18 54 58.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite sättsand utkört för att lite lättare kunna justera höjden på plattorna
Photo 2013-04-21 16 17 39.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

här börjar det ta form.
Photo 2013-04-21 19 30 55.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och här är alla 96 "plintar" på plats. Så till helgen börjas det förhoppningsvis med stommen om vädret tillåter
 
  • Gilla
konjry och 1 till
  • Laddar…
96 plintar!!! Wow!

Ett alternativ hade ju varit att bygga med bärlinor, då hade du i alla fall halverat antalet plintar.
 
Japp! Intresse finns ;)
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
Ja, tanken med bärlinor fanns men då hade jag varit tvungen att gräva ur för att få rätt höjd. Och paddat 0-90 är inget trevligt å gräva i så rent ekonomiskt och arbetskrävande tror jag detta blev bäst:)
 
Sök på deck light på aliexpress.com eller ebay.com
 
sir_daniel skrev:
Sök på deck light på aliexpress.com eller ebay.com
Kollat lite där med, men tycker det är svårt att hitta vad man söker plus att man måste lägga ner lite tid på att hitta en återförsäljare man kan lita på:) Sen är det en fördel med Uk att man slipper å krångla med moms och tull:)
 
ImageUploadedByByggahus.se1366912654.138091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helgen räddad! Cheapy var billigast på virket i mitt närområdet 45*145 för 22,40m :)
 
Till stommen kan man köpa billigt eftersom det inte kommer att synas i efterhand.

Dock så skulle jag gladeligen betala lite extra för att få bra kvalité på trallvirket.
 
vojma skrev:
Till stommen kan man köpa billigt eftersom det inte kommer att synas i efterhand.

Dock så skulle jag gladeligen betala lite extra för att få bra kvalité på trallvirket.
Vart får man tag på bra virke då och hur ser man det då?
 
JoakimJohansson skrev:
Vart får man tag på bra virke då och hur ser man det då?
Så länge det är ntr klass a på virket får man va nöjd:) kommer från samma tillverkare på både bolist cheapy och beijer här hemma. Tror det är samma vad det trallen och så länge man inte kör på 22 är det nog ok:)
 
ImageUploadedByByggahus.se1367073375.815622.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1367074604.201780.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1367074635.798657.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagens arbete:)
 
Okej!tänkte ifall de va någon skillnad på själva virket om det är Norrlandstrall t.ex!
Men då borde ju typ XL och byggmax ha samma trall alltså...
 
souba skrev:
[bild]
[bild][bild]

Dagens arbete:)
Syllpapp (som 'alla' utom Estwing som vill ha distanser, anser skall finnas) mellan reglar och plattor? Inget du tänkte ha eller syns det inte på bilderna?
 
TeroM skrev:
Syllpapp (som 'alla' utom Estwing som vill ha distanser, anser skall finnas) mellan reglar och plattor? Inget du tänkte ha eller syns det inte på bilderna?
Jag hade förmodligen kört med syllpapp/distanser om jag byggt. (dumt att chansa principen) Men behövs det egentligen? Träet har ganska stor yta att torka ut på och ganska liten sugyta? Det är väl dessutom impregnerat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.